Hungaroring 2015 – informacje o torze

Przed nami jubileuszowy 30. wyścig o GP Węgier zaliczany do MŚ F1 na torze Hungaroring. Obiekt leży w miejscowości Mogyoród, nieopodal Budapesztu. Formuła 1 gości na Hungaroringu nieprzerwanie od 1986 roku. Był to jedyny wyścig F1 rozgrywany w kraju tzw. bloku wschodniego. A poniżej garść informacji o tym torze.

DANE PODSTAWOWE:

Nazwa toru: Hungaroring

Rozpoczęcie budowy: 1 października 1985 r.

Zakończenie budowy: początek czerwca 1986 r.

Obecna wersja toru obowiązuje od: 2003 roku.

Pojemność trybun: 70 tys.

Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara

Położenie: 221 metrów nad poziomem morza

Długość toru: 4.381 km (16. najdłuższe okrążenie w tym sezonie)

Liczba okrążeń w wyścigu: 70

Pełny dystans wyścigu: 306,630 km

Różnica między linią startu i mety: 0,040 km

Liczba zakrętów: 14 [8 prawych, 6 lewych]

Najdłuższa prosta: 908 metrów, wzdłuż alei serwisowej

Długość alei serwisowej: 364 metry (jedna z najkrótszych w sezonie) / 341 metrów objętych limitem prędkości (jej przejazd zabiera 20 sekund wg Mercedesa)

Dystans do pierwszego zakrętu po starcie: 610 metrów

Nawierzchnia: szorstka

Mapa toru autorstwa FIA.

Mapa toru autorstwa FIA.

CZASY:

Absolutny rekord toru: 1:18.436s – Rubens Barrichello (Ferrari) (2004) (1. czasówka) (śr. prędkość: 201,076 km/h)

Rekord okrążenia w czasie wyścigu: 1:19.071s – Michael Schumacher (Ferrari) (2004) (śr. prędkość: 199,461 km/h)

Najszybszy wyścig: 1h35:26’131s – Michael Schumacher (Ferrari) (2004) (śr. prędkość 192,798 km/h)

2014:

Najszybsze okrążenie w 1. treningu: 1:25.814s – Lewis Hamilton (Mercedes) (183,788 km/h)

Najszybsze okrążenie w 2. treningu: 1:24.482s – Lewis Hamilton (Mercedes) (186,685 km/h)

Najszybsze okrążenie w 3. treningu: 1:24.048s – Lewis Hamilton (Mercedes) (187,649 km/h)

Najszybsze okrążenie w kwalifikacjach: 1:22.715s – Nico Rosberg (Mercedes) (190,674 km/h)

Najszybsze okrążenie w wyścigu: 1:25.724s – Nico Rosberg (Mercedes) (183,981 km/h)

DANE TECHNICZNE:

Mieszanki Pirelli na wyścig 2015: miękka i pośrednia

Poziom docisku: wysoki (Williams)

Poziom chłodzenia silnika: wysoki (Williams)

Spalanie paliwa: 1,38 kg na okrążenie (Williams), 1,43 kg (Lotus), 2,1 kg (McLaren)

Efekt paliwa: 0,37s / 10 kg (Lotus)

Zużycie hamulców: średnie (McLaren), procent okrążenia na hamowaniu: 18 (Brembo)

Największy punkt hamowania: dojazd do zakrętu nr 1 z maksymalnym przeciążeniem 5,5G (Brembo)

Liczba punktów hamowania na okrążeniu: 11 (Brembo)

Jazda z gazem w podłodze: 56% okrążenia (Lotus), 55% (McLaren), 54% (Williams)

Maksymalna prędkość: około 318 km/h przed dohamowaniem do zakrętu nr 1

Liczba zmian biegów: 48 na okrążeniu / 3360 w czasie wyścigu (McLaren)

Zużycie ogumienia: średnio-wysokie

Czas przejazdu przez aleję serwisową: 16 sekund (McLaren)

WYŚCIG:

Potrzebny dystans do otrzymania pełnej puli punktowej: 75% – 53 okrążenia

Prawdopodobieństwo wyjazdu samochodu bezpieczeństwa: niskie, około 14 procent. W zeszłym roku były dwa okresy neutralizacji (Williams)

Liczba stref DRS: dwie (pierwsza na prostej startu-mety, druga po zakręcie nr 1), ale z jednym punktem detekcji

Maksymalna prędkość w alei serwisowej: 80 km/h

Szacowana liczba pit-stopów w 2015 roku: 50 (Williams)

Typowa strategia: 2-3 pit-stopy na kierowcę (Williams)

HISTORIA:

Liczba zwycięzców z pole position: 13

Średnia miejsc startowych zwycięzcy: 2,49

Najniższe pole, które dało zwycięstwo: 14 (2006 rok)

Liczba manewrów wyprzedzania w 2014 roku: 40 (27 normalnych, 13 z DRS-em)

Liczba pit-stopów w 2014 roku: 44

LEGENDA:

W niniejszym artykule skorzystałem z danych ekip: Mercedes, Lotus, Williams i McLaren oraz firm Brembo i Pirelli.

Reklamy

Posted on 24 lipca 2015, in Tory and tagged , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: