Pirelli podsumowuje sobotę w GP Japonii 2015

Nico Rosberg z Mercedesa zdobył pole position z przewagą 0,076 sekundy nad zespołowym partnerem Lewisem Hamiltonem. Obaj uzyskali swoje najlepsze czasy na pośrednich oponach Pirelli P Zero ‚białych’. Kwalifikacyjny triumf Rosberga przypieczętowała czerwona flaga, wywieszona 36 sekund przed końcem Q3 – żaden kierowca nie zdołał ukończyć drugiego pomiarowego okrążenia.

Kierowcy Mercedesa dyktowali tempo w kwalifikacjach: jako jedyni w Q1 od razu zeszli z czasami do minuty i 33 sekund, a w Q2 do minuty i 32 sekund. Hamilton był najszybszy w pierwszym segmencie czasówki, a Rosberg w drugim. Niemiec uzyskał najlepszy czas w pierwszym przejeździe w Q3, co ostatecznie dało mu pole position po zatrzymaniu sesji.

Pierwsza czwórka w Q1 skorzystała tylko z twardych opon, a pośredniego ogumienia w walce o awans nie potrzebowali kierowcy Mercedesa, Ferrari, Williamsa oraz Daniel Ricciardo z Red Bulla. Począwszy od Q2, wszyscy zawodnicy korzystali już tylko z pośredniej mieszanki, szybszej o około 0,8 sekundy od twardej na jednym okrążeniu Suzuki, składającym się z 18 wymagających zakrętów.

Jutro większość samochodów powinna wykonać po dwa pit stopy, jeśli warunki pozostaną suche. Jednak wciąż pozostaje szansa na deszcz w trakcie wyścigu, który rusza o 14:00 czasu lokalnego: godzinę wcześniej niż dzisiejsze kwalifikacje.

Rosberg uzyskał najlepszy czas także podczas pracowitego ostatniego treningu, pokonując na pośrednich oponach swojego zespołowego partnera. W piątek nie jeżdżono w suchych warunkach, więc wiele zespołów od razu wykonywało długie przejazdy z dużym obciążeniem paliwem.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:

Kierowcy byli w stanie wydobyć maksymalne osiągi z obu mieszanek na Suzuce, wykorzystując przewagę prędkości pośredniego ogumienia na tym fantastycznym torze. Jutro spodziewamy się strategii dwóch pit stopów w przypadku większości kierowców, o ile warunki pozostaną suche – a wcale nie jest to pewne. Po wczorajszych opadach zawodnicy mieli dużo pracy podczas ostatniego treningu, rozegranego dziś rano. Suzuka zawsze oferuje kilka rozwiązań strategicznych, więc zespoły muszą uważnie przeanalizować dane dziś wieczorem i sprawdzić, jak mogą w najlepszy sposób wykorzystać opony i pit stopy do zyskania przewagi nad konkurencją.

Strategiczne podpowiedzi Pirelli:
Przed kwalifikacjami jedyną okazją do pojeżdżenia po suchym torze był trzeci trening, więc zespoły w porównaniu z całkowicie suchym weekendem mają dużo mniej danych do opracowania strategii. To może im utrudnić pełne zrozumienie całej sytuacji. W liczącym 53 okrążenia wyścigu o Grand Prix Japonii spodziewamy się dwóch pit stopów. Naszym zdaniem najszybszy scenariusz to: start na pośredniej mieszance, zmiana na pośrednią w okolicach 16.-18. okrążenia i zmiana na twardą na 33.-35. okrążeniu. Możliwa jest także strategia trzech pit stopów, ale nie jest taka szybka. Wciąż pozostaje ryzyko deszczu, a wówczas trzeba będzie szybko reagować na zmieniające się warunki.

Najlepsze czasy w 3. treningu:

1.Nico Rosberg      1:33.995s  pośrednie nowe
2.Lewis Hamilton    1:34.292s  pośrednie nowe
3.Daniel Ricciardo  1:34.497s  pośrednie nowe

Opony wykorzystywane przez pierwszą dziesiątkę w kwalifikacjach:

Rosberg:   1:32.584s – pośrednie nowe
Hamilton:  1:32.660s – pośrednie nowe
Bottas:    1:33.024s – pośrednie nowe
Vettel:    1:33.245s – pośrednie nowe
Massa:     1:33.337s - pośrednie nowe
Raikkonen: 1:33.347s – pośrednie nowe
Ricciardo: 1:33.497s – pośrednie nowe
Grosjean:  1:33.967s - pośrednie nowe
Perez:     bez czasu – pośrednie nowe
Kwiat:     bez czasu – pośrednie nowe – start z alei serwisowej po wypadku

Posted on 26 września 2015, in prasówki Pirelli and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Dodaj komentarz