Przed GP Rosji 2015 – Pirelli

Na Grand Prix Rosji nominowano miękkie opony P Zero ‚żółte’ oraz supermiękkie P Zero ‚czerwone’: o stopień miększe niż w zeszłym roku, kiedy korzystano z pośredniej i miękkiej mieszanki. Przy braku wcześniejszych danych w sezonie 2014, celowo dokonano konserwatywnego wyboru. Teraz mamy do dyspozycji rzeczywiste dane z wyścigu, więc nominacja jest bardziej dostosowana do aktualnej charakterystyki toru. Nowa nawierzchnia asfaltowa jest gładka, co w połączeniu z łagodnym klimatem i przeważnie średnio szybkimi zakrętami oznacza ogólnie niskie poziomy zużycia i degradacji.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:

Jesteśmy bardzo zadowoleni z powrotu do Rosji na drugi wyścig o Grand Prix tego kraju: ten rynek jest ważny nie tylko dla nas, ale także dla każdego producenta motoryzacyjnego. Przed pierwszą wizytą w Soczi stało przed nami sporo znaków zapytania – to nieuniknione w przypadku nowego toru – ale od tamtej pory byliśmy w stanie zebrać faktyczne dane i mamy teraz więcej informacji przed tegoroczną edycją. W rezultacie nominowaliśmy mieszanki o jeden stopień miększe, co powinno przynieść powrót do dwóch lub trzech pit stopów – taki jest nasz cel na każdy wyścig. Jednak zarówno my, jak i zespoły cały czas uczymy się coraz więcej o tym torze, mimo zaawansowanych technologii symulacyjnych. Ten obiekt składa się z różnorodnych zakrętów, więc jest dobrym sprawdzianem wszechstronności ogumienia, a w tym roku kierowcy będą mogli skorzystać na lepszych osiągach supermiękkiej mieszanki.

Największe wyzwania przed oponami:

  • Świeżo położony asfalt często ulega dość radykalnym zmianom w pierwszym roku użytkowania, zwłaszcza po ostrzejszej zimie. Jednak próbki z toru wskazują, że charakterystyka asfaltu w Soczi nie zmieniła się wyraźnie w porównaniu z zeszłym sezonem. Nawierzchnia pozostała gładka, niezbyt szorstka. Poza zawodami Formuły 1 tor nie jest często używany, więc należy spodziewać się dużej ewolucji warunków, z „zieloną” nawierzchnią przede wszystkim w piątek.
  • Najważniejszym zakrętem w Soczi jest długi, składający się z kilku wierzchołków lewy Zakręt 3, inspirowany słynnym Zakrętem 8 z tureckiego Istanbul Park (także zaprojektowanego przez Hermanna Tilke). Obciąża on przede wszystkim prawą przednią oponę. Ogólnie tor liczy 12 prawych i sześć lewych zakrętów, z 650-metrową prostą pomiędzy pierwszym i drugim zakrętem.
  • Liczący 5,848 kilometra długości tor jest trzecim najdłuższym w kalendarzu, za Spa i Silverstone. Około 1,7 kilometra trasy biegnie po drogach publicznych, a wyścig składa się z 53 okrążeń. Spodziewana temperatura powietrza podczas weekendu to 15-20 stopni Celsjusza, co wpłynie na zmniejszenie degradacji termicznej.

Zeszłoroczna strategia i droga do zwycięstwa:

  • Wygrał Lewis Hamilton z Mercedesa, po starcie na miękkim ogumieniu i zmianie na pośrednie na 30. okrążeniu. Najbardziej spektakularną strategię zastosował jego zespołowy partner Nico Rosberg, który zmienił opony na pośrednie już po pierwszym okrążeniu, po tym jak spłaszczył miękkie ogumienie po ostrym hamowaniu. Wyjechał z boksów na 20. pozycji, ale na mecie był drugi: przejeżdżając ponad 300 kilometrów na jednym zestawie opon i uzyskując swój najlepszy czas okrążenia na przedostatnim kółku.

Przewidywana różnica w osiągach pomiędzy obiema mieszankami:

  • 0,8-1,0 sekundy na okrążeniu.

Pirelli wybiera swój szczęśliwy numer na wyścig:
#13, Mario Malizia | Mechanik zakładający opony:

Dla mnie numer 13, bez wątpienia: jak Pastor Maldonado! Nie mam szczególnego powodu, to po prostu liczba, która zawsze przynosiła mi szczęście. Pastor mówi chyba to samo.

W tym tygodniu śledzimy na Twitterze: @nigelmansell.
To musiało się zdarzyć: „Il Leone” wreszcie jest na Twitterze. Tak jak podczas kariery za kierownicą, nie wstrzymuje się ze swoimi opiniami, a jego uwagi doskonale odzwierciedlają jego nastawiony na rywalizację umysł.

Dotychczasowy dobór opon:

  • GP Australii:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Malezji:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Chin:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Bahrajnu:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Hiszpanii:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Monako:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Kanady:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Austrii:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Wlk. Brytanii:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Węgier:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Belgii:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Włoch:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Singapuru:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Japonii:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Rosji:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

Reklamy

Posted on 5 października 2015, in prasówki Pirelli and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: