Pirelli podsumowuje wyścig o GP Rosji 2015

Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał pełną wydarzeń Grand Prix Rosji, jadąc na jeden pit stop. Anglik wystartował na supermiękkiej mieszance i na 32. okrążeniu zmienił opony na miękkie. To oznacza, że po starcie z drugiego pola przejechał więcej okrążeń na supermiękkim ogumieniu niż na miękkim. Było to możliwe dzięki dwóm neutralizacjom w pierwszej fazie wyścigu. Było to 42. zwycięstwo Hamiltona w karierze, które pozwoliło mu zrównać się z Sebastianem Vettelem na liście wszech czasów oraz przybliżyć się do kolejnego mistrzowskiego tytułu, który kierowca Mercedesa może zdobyć już w kolejnym wyścigu.

Tak jak przez cały weekend w Rosji, warunki były dość chłodne i niska temperatura nawierzchni sprawiła, że odpowiednie dogrzanie opon było kluczowym elementem strategii.

Wszyscy kierowcy wystartowali na supermiękkim ogumieniu, poza Pastorem Maldonado (Lotus), Felipe Massą (Williams), Marcusem Ericssonem (Sauber) oraz Fernando Alonso (McLaren).

Kilku kierowców – ale spoza czołówki – wykorzystało drugą i ostatnią neutralizację (od 11. okrążenia) do wykonania pit stopu, a spośród tych zawodników najwyżej znalazł się Sergio Perez z Force India. Ostatecznie Meksykanin zajął trzecie miejsce po starcie z siódmego pola, skutecznie zarządzając oponami przez cały dystans wyścigu.

Carlos Sainz z Toro Rosso musiał wystartować z końca stawki po opuszczeniu kwalifikacji wskutek wypadku w trzecim treningu. Mądra strategia jednego pit stopu w połączeniu z mocnym tempem wyścigowym pozwoliły mu znaleźć się na nagradzanym punktami siódmym miejscu, ale sześć okrążeń przed końcem Hiszpan musiał zakończyć jazdę z powodu problemów mechanicznych.

Niskie poziomy zużycia oraz degradacji oznaczały, że większość kierowców pojechała na jeden pit stop: dzięki gładkiej nawierzchni rosyjskiego toru była to najpopularniejsza taktyka. Dwie interwencje samochodu bezpieczeństwa dodatkowo wydłużyły przejazd na jednym komplecie ogumienia.

Przed startem wyścigu pojawiła się informacja, że firma Pirelli zawarła porozumienie komercyjne dotyczące pozostania w Formule 1 na okres od 2017 do 2019 roku. Więcej szczegółów pojawi się wkrótce, zgodnie z procedurami FIA – rządzącej światowym motorsportem Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:

Po pierwsze i najważniejsze, z przyjemnością potwierdzamy zawarcie komercyjnego porozumienia z Berniem Ecclestone’em, dotyczącego pozostania w Formule 1 na okres od 2017 do 2019 roku. Oficjalna nominacja FIA nastąpi zgodnie z procedurami władz sportu.
Jeśli chodzi o wyścig, mała ilość czasu na torze podczas treningów przełożyła się na niewielką ilość informacji dotyczących opon. Kierowcy i stratedzy musieli reagować na bieżąco, ostrożnie czytając wyścig i reagując w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki. Fakt, że wszyscy bez większych problemów sprostali temu wyzwaniu, jest potwierdzeniem wysokiego poziomu działania w Formule 1. Mieliśmy do czynienia z szeregiem różnych strategii oraz kilkoma przykładami bardzo skutecznego zarządzania ogumieniem, co pomogło zawodnikom w zyskaniu pozycji podczas pełnego akcji wyścigu.

Najlepsze czasy dnia z rozbiciem na mieszanki:

        Supermiękkie              Miękkie
1.Massa     – 1:40.881s;  Vettel    – 1:40.071s
2.Hamilton  – 1:41.336s;  Raikkonen – 1:40.294s
3.Maldonado – 1:41.520s;  Hamilton  – 1:40.573s

Najdłuższe przejazdy w wyścigu:

Supermiękkie - 40 okrążeń (Alonso)
Miękkie      - 41 okrążeń (Perez, Button)

Przewidywalność naszej prognozy:
Zapowiadaliśmy jeden pit stop jako najbardziej prawdopodobny scenariusz na liczący 53 okrążeń wyścig i dokładnie tak pojechał Hamilton. Według naszej prognozy po starcie na supermiękkiej mieszance najszybszą strategią był zjazd po miękkie opony w oknie od 18. do 22. okrążenia. Hamilton zjechał na 32. okrążeniu, nie tracąc prowadzenia. Okno na zmianę ogumienia zostało wydłużone przez dwie neutralizacje.

PODSUMOWANIE PIT STOPÓW – ROSJA 2015

Hamilton:    SMu  Mn (32)                     1
Vettel:      SMu  Mn (30)                     1
Perez:       SMu  Mn (12)                     1
Massa:       Mn   SMn (30)                    1
Räikkönen:   SMu  Mn (31)                     1
Kwiat:       SMn  Mn (33)                     1
Nasr:        SMn  Mn (34)                     1
Maldonado:   Mn   SMn (30)                    1
Button:      SMn  Mn (12)                     1
Alonso:      Mn   SMn (13)                    1
Verstappen:  SMu  Mn (1)   SMu (24)           2
Bottas:      SMu  Mn (26)                     1
Merhi:       SMn  Mn (13)                     1
Stevens:     SMn  Mn (14)  SMn (17)           2
Ricciardo:   SMu  Mn (12)                     1
-----------------NIESKLASYFIKOWANII------------------
Sainz:       SMn  Mn (12)                     1 (NU)
Grosjean:    SMu  Mn (1)                      1 (NU)
Rosberg:     SMu                              0 (NU)
Hülkenberg:  SMu                              0 (NU)
Ericsson:    Mn                               0 (NU)

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.

SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet

NU = Kierowca nie ukończył wyścigu

Reklamy

Posted on 12 października 2015, in prasówki Pirelli and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: