Hiszpańskie wyzwanie na różnych nawierzchniach dla Pirelli w WRC

Rally RACC Catalunya-Costa Daurada, rozgrywany w ten weekend w Hiszpanii (23-25 października), przetestuje ogumienie Pirelli na dwóch frontach.

Hiszpańska runda Rajdowych Mistrzostw Świata odbywa się na dwóch rodzajach nawierzchni: na szutrze i asfalcie. To oznacza, że Pirelli dostarcza zawodnikom zarówno nacięte slicki RKH/RKS, jak i szutrowe opony KHA i KSA. Każda rzeźba bieżnika jest dostępna w dwóch twardościach mieszanki.

Czwartkowy superoes w Barcelonie odbywa się na asfalcie. To krótkie, liczące 3,2 kilometra wprowadzenie do weekendowej akcji. Reszta rajdu odbywa się wokół Salou. Na załogi jadące na ogumieniu Pirelli czeka w piątek 128,8 kilometrów oesowych na szutrze, a w sobotę (dystans zbliżony do piątku) i niedzielę walka będzie toczyła się na asfalcie.

Bieżnik RK, na suchy i mokry asfalt, został wprowadzony przez Pirelli przy powrocie firmy do Rajdowych Mistrzostw Świata podczas zeszłorocznego Rajdu Monte Carlo, ale od tamtej pory przeszedł szereg modyfikacji. Bieżnik K w wersji A, oznaczającej najnowszą specyfikację wprowadzoną w Australii, podczas poprzedniej szutrowej rundy, zapewnia odpowiednie osiągi na różnych rodzajach szutrowej nawierzchni, a ostatnia wersja oferuje zwiększoną wytrzymałość i stabilność.

Czołowi kierowcy Pirelli w Hiszpanii:
Polski kierowca Robert Kubica widnieje na czele kierowców Pirelli wśród załóg WRC na liście zgłoszeń. Kubica pojedzie Fordem Fiestą RS WRC, tak jak dwaj inni użytkownicy ogumienia Pirelli: Martin Prokop i Lorenzo Bertelli. Quentin Giordano, Jurij Protasow i Abdulaziz Al-Kuwari poprowadzą samochody RRC w kategorii WRC-2. W rajdówce klasy R5 dołączą do nich Armin Kremer i Pirmin Winklhofer w Skodzie Fabii R5. W barwach ACI Team Italia, wspieranego przez ACI (włoską federację motorsportową) oraz Pirelli włoskiego zespołu juniorskiego, za kierownicami Peugeotów 208 R2 pojadą Fabio Andolfi i Damiano De Tommaso.

Dostępne opony i przepisy:
Współpracujące z Pirelli załogi w najwyższej kategorii WRC mogą wykorzystać maksymalnie 28 opon w trakcie Rally RACC Catalunya-Costa Daurada. Na szutrze kierowcy najmocniejszych samochodów mogą wybierać spośród 12 sztuk podstawowego ogumienia 205/65-15 KHA Reinforced (twarde) oraz 10 opcjonalnego 205/65-15 KSA Reinforced (miękkie).
Na asfalcie kierowcy mają do dyspozycji 16 podstawowych opon 235/40-18 RKH (twarde) oraz 12 miękkich 235/40-18 RKS (miękkie).

Pięć załóg Pirelli w kategorii WRC-2 może wykorzystać maksymalnie 24 opony: w tym 10 szutrowych K (z puli 10 twardych oraz 8 miękkich) i 14 asfaltowych RK (z puli 14 twardych i 12 miękkich).

Dla samochodów, które nie muszą odpowiadać przepisom WRC na sezon 2015, dostępne będą także opony K4 i K6.

Wypowiedzi:
Terenzio Testoni | Menedżer produktu Pirelli:

Ten rajd wyróżnia się spośród wszystkich rund Rajdowych Mistrzostw Świata, bo kierowcy muszą rywalizować na dwóch różnych rodzajach nawierzchni podczas jednej imprezy. W piątek cały dzień rozgrywany jest na szutrze, a w sobotę i niedzielę załogi sprawdzą nasze asfaltowe opony w warunkach, które miejscami przypominają tor wyścigowy, a nie odcinki specjalne. Z piątku na sobotę mechanicy będą musieli odpowiednio dostosować zawieszenie, aby maksymalnie wykorzystać potencjał danego rodzaju ogumienia. Warunki mają być gorące i suche, więc spodziewamy się, że kierowcy będą przeważnie korzystali z twardszych mieszanek.

Posted on 22 października 2015, in prasówki Pirelli and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: