Przed GP Meksyku 2015 – Pirelli

Po raz pierwszy od 23 lat Formuła 1 wraca do Meksyku, na zmodyfikowany obiekt Autodromo Hermanos Rodriguez w Mexico City. Tor nazwano na cześć dwóch najsłynniejszych meksykańskich kierowców: braci Pedro i Ricardo Rodriguez.

Tor powstał w 1962 roku, w publicznym parku. Nie jest to jedyna cecha wspólna z Monzą: nie brakuje tu prostych i szybkich łuków, które przypominają domowy tor Pirelli. Na pierwszą Grand Prix Meksyku we współczesnej erze nominowano pośrednie opony P Zero „białe” oraz miękkie P Zero „żółte”.

Układ pętli został poważnie zmodyfikowany, ale udało się zachować oryginalny charakter toru. Jednak przy braku rzeczywistych danych firma Pirelli musiała podczas przygotowań do wyścigu polegać na wynikach komputerowych symulacji i na tej podstawie dobrać odpowiednie mieszanki.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:

Wyprawa do Meksyku jest dla nas bardzo ekscytująca: to zupełnie nowy tor, ale jednocześnie z bogatą historią. Dobór mieszanek na pierwszy wyścig związany jest z pewnymi wyzwaniami, ale symulacje – jeden z najważniejszych obszarów w obecnym rozwoju technologicznym Formuły 1 – są teraz bardzo dokładne. Mimo to musimy skłonić się ku bardziej konserwatywnemu wyborowi przed pierwszą wizytą na nowym obiekcie. Tak jak zawsze, celujemy w dwa pit stopy podczas Grand Prix Meksyku, ale niepewna pogoda panująca w Ameryce Północnej na pewno będzie miała duży wpływ na strategię. Układ toru zaprojektowano z myślą o wyprzedzaniu, co w połączeniu z różnymi opcjami strategicznymi – sprawdzanymi podczas bardzo ważnych piątkowych sesji treningowych – stwarza szansę na pełny akcji wyścig, w którym kierowcy będą mogli zyskiwać pozycje.

Największe wyzwania przed oponami:

  • Najsłynniejszym zakrętem jest długi, szybki prawy łuk Peraltada (ostatni przed prostą startową), ale z powodu bezpieczeństwa zachowano tylko połowę oryginalnego układu. Pierwszą część starej Peraltady zastąpiono techniczną sekcją stadionową, podobną do Hockenheim.
  • Wysokość toru nad poziomem morza jest największa w całym kalendarzu Formuły 1 i ma to wpływ zarówno na aerodynamikę (inżynierowie muszą mocniej nachylić skrzydła, by uzyskać taki sam efekt w rozrzedzonym powietrzu), jak i na prędkość maksymalną. Turbodoładowane samochody mogą przekroczyć 330 km/h na liczącej 1,3 kilometra długości prostej.
  • Na wielu obszarach Ameryki Północnej panują obecnie ekstremalne warunki atmosferyczne. Prognozy pogody na najbliższe kilka dni są niepewne i przejście huraganu Patricia może wywołać bardzo ciężkie warunki.

Zeszłoroczna strategia i droga do zwycięstwa:

  • Ostatnia Grand Prix na poprzedniej wersji Autodromo Hermanos Rodriguez odbyła się w 1992 roku, więc trudno o jakiekolwiek porównania. Jednak ostatnim zwycięzcą na oponach Pirelli był Gerhard Berger, który w 1986 roku wygrał w barwach Benettona, jadąc na zero pit stopów! Było to pierwsze zwycięstwo austriackiego kierowcy i jego ekipy, która jest przodkiem obecnego zespołu Lotus F1 Team.

Przewidywana różnica w osiągach pomiędzy obiema mieszankami:

  • 1,3 sekundy na okrążeniu (wartość szacunkowa).

Pirelli wybiera swój szczęśliwy numer na wyścig:
#7, Jorge Alemany | inżynier F1:

Z tym numerem grałem za młodu w piłkę. Dodawał mi pewności siebie i przyniósł dobre wyniki, więc go pokochałem. Poza tym siedem to odwrócone J, czyli pierwsza litera mojego imienia.

W tym tygodniu śledzimy na Twitterze: @Susie_Wolff.

Konto różniące się od innych postaci Formuły 1 na Twitterze. Przedstawia życie Susie jako kierowcy oraz żony jednego z najbardziej znanych szefów zespołów w sporcie. To osobiste spojrzenie na zakulisowe przeżycia w wyścigowym cyrku.

Dotychczasowy dobór opon:

  • GP Australii:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Malezji:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Chin:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Bahrajnu:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Hiszpanii:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Monako:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Kanady:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Austrii:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Wlk. Brytanii:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Węgier:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Belgii:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Włoch:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Singapuru:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP Japonii:

Ogumienie opcjonalne: pośrednie
Ogumienie podstawowe: twarde

  • GP Rosji:

Ogumienie opcjonalne: supermiękkie
Ogumienie podstawowe: miękkie

  • GP USA:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

  • GP Meksyku:

Ogumienie opcjonalne: miękkie
Ogumienie podstawowe: pośrednie

Posted on 26 października 2015, in prasówki Pirelli and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: