Pirelli wyjaśnia nowe przepisy dotyczące opon na sezon 2016

Nowe przepisy dotyczące opon na sezon 2016 w F1 zostały zaaprobowane przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA. Trzy dostępne mieszanki na każdy weekend Grand Prix. Przedstawiamy szczegóły dotyczące nominacji, przygotowania i wykorzystywania opon w trakcie weekendów Grand Prix.

Podczas wczorajszego spotkania w Paryżu, Światowa Rada Sportów Motorowych FIA formalnie zatwierdziła nowe przepisy dotyczące opon na sezon 2016 w Formule 1.

NOWE PRZEPISY:

  • Nowe przepisy dotyczą tylko gładkich opon (slick). Przepisy dotyczące opon przejściowych i deszczowych pozostają bez zmian.
  • Po wprowadzeniu nowej ultramiękkiej mieszanki (oznaczonej fioletowym kolorem) łączna liczba mieszanek slicków wzrasta do pięciu.

NOMINOWANIE ORAZ PRZYGOTOWANIE OPON PRZED WYŚCIGIEM:

  • Po konsultacjach z FIA, Pirelli z wyprzedzeniem wybiera, które trzy mieszanki będą mogły być wykorzystywane podczas danego wyścigu i przekazuje tę informację zespołom.
  • Łączna liczba zestawów, które mogą być wykorzystane w treningach, kwalifikacjach oraz wyścigu pozostaje bez zmian: 13 kompletów.
  • Pirelli nominuje dwa obowiązkowe zestawy na wyścig dla każdego samochodu. Ponadto jeden zestaw z najbardziej miękkiej mieszanki będzie zarezerwowany do użycia w Q3.
  • Dwa obowiązkowe zestawy nominowane przez Pirelli na wyścig mogą być wykonane z dwóch różnych mieszanek spośród trzech nominowanych na wyścigowy weekend. Oczywiście te zestawy będą takie same dla wszystkich zespołów.
  • Pozostałe 10 zestawów każdy zespół będzie mógł wybrać dowolnie, spośród trzech mieszanek nominowanych na weekend wyścigowy.
  • Zespoły muszą podjąć decyzję przed upływem terminu wyznaczonego przez Pirelli. O swoim wyborze informują FIA, która z kolei przekazuje Pirelli, ile opon każdego rodzaju trzeba przygotować. Wybór opon dla każdego samochodu będzie tajny i zostanie ujawniony dwa tygodnie przed wyścigiem. Jeśli ekipa nie zmieści się w wyznaczonym czasie, decyzję za nią podejmie FIA.
  • Po dokonaniu wyboru dla każdego samochodu, FIA w dalszym ciągu będzie przydzielała opony losowo, przy pomocy kodów kreskowych – tak jak obecnie.
  • Wybór dokonywany przez zespoły może być różny dla każdego samochodu: zatem kierowcy tego samego zespołu mogą mieć różne opony w swojej puli.
  • Opony będą oznakowane różnymi kolorami na ściankach bocznych, tak jak ma to miejsce obecnie.

PODCZAS WYŚCIGU:

  • Zespoły nadal muszą zwracać zestawy opon według określonego schematu, ale od tej pory mogą samodzielnie decydować, które komplety oddawać w następujących momentach:
    – Jeden zestaw po 40 minutach pierwszego treningu
    – Jeden zestaw po zakończeniu pierwszego treningu
    – Dwa zestawy po zakończeniu drugiego treningu
    – Dwa zestawy po zakończeniu trzeciego treningu
  • Dwa obowiązkowe zestawy nominowane przez Pirelli nie mogą być zwracane podczas treningów i muszą być dostępne do użycia w wyścigu. Przynajmniej jeden z tych zestawów musi być wykorzystany w wyścigu – ale zespół może podjąć decyzję, który.
  • Pierwszych dziesięciu kierowców z kwalifikacji w dalszym ciągu musi oddać jeden komplet najmiększej mieszanki nominowanej na Q3 i wystartować do wyścigu na tym samym zestawie opon, na którym przejechali najlepsze okrążenie w Q2 (taki przepis  aktualnie obowiązuje). Pozostali kierowcy mogą skorzystać w wyścigu z zestawu przeznaczonego na Q3.

Posted on 3 grudnia 2015, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: