Wszystkie liczby Pirelli z sezonu 2015 w F1

Pirelli liczbami podsumowuje sezon 2015 w F1, piątego z rzędu od powrotu do tego sportu w 2011 roku.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Przed rozpoczęciem sezonu 2016, naszego szóstego w Formule 1, tradycyjnie prezentujemy nasze statystyki, za którymi stoją liczby naszego programu w 2015 roku. To był sezon ewolucji, w którym zespoły kontynuowały rozwój samochodów wprowadzonych wraz z nowymi przepisami, z hybrydowymi jednostkami napędowymi turbo. Tak jak zawsze, tempo rozwoju wzrosło pod koniec sezonu, kiedy ekipy naprawdę radziły sobie z wykorzystywaniem maksymalnego potencjału samochodów oraz opon. Mimo to cały czas mieściliśmy się w założonym celu od jednego do dwóch pit stopów na wyścig, a w trakcie mistrzostw ogumienie cały czas zapewniało sportowe i strategiczne emocje. W przyszłym roku pojawiają się nowe przepisy dotyczące opon oraz zupełnie nowa mieszanka: ultramiękka. Jednak teraz przypomnijmy sobie jeszcze wszystko, co sprawiło, że sezon 2015 był niezapomniany…

OPONY:

  • Całkowita liczba opon dostarczonych w sezonie 2015: 35 964
  • W tej liczbie zawiera się 29 856 opon na weekendy wyścigowe oraz 6108 opon na sesje testowe
  • W liczbie 35 964 opon zawiera się 25 004 opon slick i 10 960 opon na mokry tor
  • Całkowita liczba opon wykorzystanych podczas weekendów wyścigowych: 17 580, w tym 16 288 slicków oraz 1292 opon deszczowych i przejściowych
  • Całkowita liczba opon poddanych recyklingowi: wszystkie
  • Największa liczba kilometrów przejechana na każdej mieszance (bez testów):
    Twarda – Sainz (1794 km)
    Pośrednia – Massa (5224 km)
    Miękka – Rosberg (5480 km)
    Supermiękka – Verstappen (1838 km)
    Przejściowe – Vettel (482 km)
    Deszczowe – Rosberg (297 km)

PIT STOPY:

  • Całkowita liczba pit stopów: 706 (w tym osiem kar przejazdu przez aleję serwisową i jedna kara 10-sekundowego postoju na stanowisku)
  • Daje to średnią 37,1 pit stopu na wyścig oraz 1,88 na kierowcę na wyścig
  • Najwięcej pit stopów w wyścigu: 60 podczas Grand Prix Węgier
  • Najmniej pit stopów w wyścigu: 17 podczas Grand Prix Australii

WYPRZEDZANIE:

  • Całkowita liczba manewrów wyprzedzania w sezonie: 509 (*) – średnio 26,8 na wyścig
  • Najwięcej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 60 w Grand Prix Malezji
  • Najwięcej manewrów wyprzedzania w mokrym wyścigu: 39 w Grand Prix USA
  • Najmniej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 11 w Grand Prix Australii oraz Grand Prix Singapuru
  • Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w sezonie: Max Verstappen, 49
  • Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w jednym wyścigu: Sebastian Vettel, 13 w Grand Prix Kanady
  • Kierowca, który był najrzadziej wyprzedzany: Nico Rosberg i Lewis Hamilton, po trzy razy
  • Kierowca, który zyskiwał najwięcej pozycji na pierwszym okrążeniu: Fernando Alonso, który przez cały sezon zyskał 28 pozycji na pierwszych okrążeniach
  • Zespół, którego kierowcy wykonali najwięcej manewrów wyprzedzania: Toro Rosso, 94 manewry (Verstappen 49, Sainz 45)
  • Zespół, którego kierowcy byli najrzadziej wyprzedzani: Mercedes, łącznie sześć razy (Hamilton i Rosberg po trzy razy)

(*) Definicja manewru wyprzedzania: wyprzedzanie podczas lotnego okrążenia (czyli z wyłączeniem pierwszego okrążenia, rozpoczynanego ze startu zatrzymanego), a pozycje zostają utrzymane do końca tego okrążenia. Zamiany pozycji z powodu poważnego problemu technicznego albo dublowania/odzyskiwania straconego okrążenia nie są brane pod uwagę.

TORY I WYŚCIGI:

  • Najdłuższy wyścig sezonu: Grand Prix Singapuru, dwie godziny, jedna minuta i 22,118 sekundy
  • Najkrótszy wyścig sezonu: Grand Prix Włoch, jedna godzina, osiemnaście minut i 00,688 sekundy
  • Największa średnia prędkość zwycięzcy: Grand Prix Włoch, 235,903 km/h
  • Najwyższa prędkość uzyskana na oponach Pirelli P Zero podczas wyścigu Formuły 1: 366,4 km/h (Pastor Maldonado podczas Grand Prix Meksyku)
  • Najwięcej najszybszych okrążeń w wyścigach i kwalifikacjach: Lewis Hamilton, 19 (osiem w wyścigach i 11 w kwalifikacjach)
  • Najwięcej okrążeń na prowadzeniu: 587 (Hamilton)

EKIPA PIRELLI i GOŚCIE:

  • Liczba członków ekipy Pirelli, którzy podróżowali na każdy wyścig: 60 (średnio)
  • Liczba narodowości reprezentowanych w ekipie Pirelli: 10
  • Liczba różnych języków, którymi porozumiewają się członkowie ekipy Pirelli: 14
  • Liczba notatników Pirelli, rozdanych w trakcie sezonu: 2050
  • Liczba gości Pirelli w padoku: 5000
  • Liczba sprzedanych czapeczek Pirelli: 12 000

POMIESZCZENIA GOŚCINNE PIRELLI w 2015:

  • Posiłki wydane w pomieszczeniach gościnnych Pirelli (w tym testy): 15 100
  • Litry wody wypite w trakcie sezonu w pomieszczeniach gościnnych Pirelli: 8600
  • Liczba kilogramów makaronu ugotowanego przez kucharza Pirelli: 800
  • Pizze wypieczone przez kucharza Pirelli: 420
  • Liczba różnych deserów serwowanych w pomieszczeniach gościnnych Pirelli: 55
  • Liczba deserów skonsumowanych w pomieszczeniach gościnnych Pirelli: 7000

PIRELLI w FORMULE 1 (OD 1950 ROKU):

  • Wyścigi: 299
  • Zwycięstwa: 140
  • Pole position: 143
  • Podia: 427
  • Najszybsze okrążenia: 147
  • Tytuły mistrzowskie wśród kierowców: 10
  • Tytuły mistrzowskie wśród konstruktorów: 5

INNE CIEKAWE LICZBY:

  • Liczba kierowców (w tym trzecich i „młodych”), którzy od 2010 roku prowadzili samochody Formuły 1 na oponach Pirelli: 98
  • Kilometry pokonane przez wszystkie mieszanki P Zero i Cinturato w sezonie 2015 (w tym testy, treningi, kwalifikacje i wyścigi): 308 797 (bez opon prototypowych). Ze szczegółowym podziałem na mieszanki wygląda to następująco: twarda – 33 842; pośrednia – 114 727; miękka – 107 070; supermiękka – 39 007; przejściowe – 9370; deszczowe – 4781
  • Dystans pokonany podczas testów w sezonie 2015 (bez uwzględnienia weekendów wyścigowych): 62 557 km
  • Dystans pokonany podczas wyścigów w sezonie 2015: 99 416 km
  • Liczba najszybszych okrążeń (w kwalifikacjach i wyścigach) w wykonaniu mistrza świata w sezonie 2015: 19 (osiem w kwalifikacjach i 11 w wyścigach)
  • Najniższa średnia prędkość zwycięzcy w suchym wyścigu: 142,874 km/h (Nico Rosberg, Grand Prix Monako)
  • Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 20°C podczas Grand Prix USA.
  • Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 17°C podczas Grand Prix USA
  • Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 58°C podczas Grand Prix Malezji.
  • Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 58°C, także podczas Grand Prix Malezji
  • Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 15°C podczas Grand Prix Kanady.
  • Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 15°C podczas Grand Prix Kanady
  • Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 37°C podczas Grand Prix Malezji.
  • Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 38°C podczas Grand Prix Bahrajnu

Posted on 14 grudnia 2015, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: