Kubica wraca do akcji w WRC z Pirelli, wraz z rozpoczęciem sezonu 2016

W sezonie 2016 z opon Pirelli korzystać będą załogi rywalizujące na całym globie w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata, które rozpoczynają się w wymagających warunkach słynnego Rajdu Monte Carlo.

Wśród kierowców, którzy polegać będą na oponach Pirelli, znajdzie się Robert Kubica: triumfator Grand Prix kontynuuje współpracę z włoską firmą, rozpoczynając swój czwarty sezon startów w WRC, i postara się nawiązać do zeszłorocznych osiągnięć, czyli czterech wygranych odcinków specjalnych.

Opony odgrywają kluczową rolę w Rajdzie Monte Carlo, rozgrywanym w terminie 21-24 stycznia, w zmiennych i trudnych do przewidzenia warunkach atmosferycznych. Asfaltowe drogi mogą być mokre lub pokryte śniegiem albo lodem, więc dobór opon oraz ich osiągi mogą przynieść duże straty lub zyski czasowe.

Tegoroczna edycja rajdu trwa cztery dni i jest podzielona na 16 odcinków specjalnych o łącznej długości 377,59 km. Uroczysty start odbędzie się na Place du Casino w Monako, a potem rozegrane zostaną dwa odcinki w czwartkowy wieczór i dwie pętle po trzy odcinki w piątek.

Sobotnie zmagania zainaugurują dwa powtarzane odcinki, w tym najdłuższy w rajdzie – Lardier et Valenca-Faye o długości 51,55 kilometra – oraz próba Sisteron-Thoard. Rajd kończy się w niedzielę przejazdem kultowej Col de Turini i dwoma przejazdami próby Col de L’Orme-St Laurent, w tym drugim jako nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.

Czołowi kierowcy Pirelli w Rajdzie Monte Carlo:
W Rajdzie Monte Carlo do Roberta Kubicy w samochodach WRC na oponach Pirelli dołączą włoscy kierowcy prywatni Lorenzo Bertelli i Felice Re. Bertelli rozpoczyna swój drugi sezon za kierownicą Forda Fiesty RS WRC, a Re przesiada się szczebel wyżej do Citroena DS3 WRC, po starcie wersją R5 tego samochodu w ubiegłorocznej edycji Rajdu Monte Carlo. Pirelli zaopatruje także 10 załóg w kategorii WRC-2, korzystających z samochodów czterech różnych producentów. W kategorii WRC-3 wystartują dwa Peugeoty 208, którymi pojadą Fabio Andolfi i Damiano de Tommaso: kierowcy wspierani przez Pirelli i ACI, włoski związek motorsportowy.

Opony:
Pirelli zapewnia na Rajd Monte Carlo dwie wersje opony asfaltowej RK: miękką RKS oraz supermiękką RKSS. Na trudniejsze warunki dostępne będą także śniegowe opony Sottozero, w wersjach z kolcami i bez kolców.

Przepisy:
Załogi startujące samochodami WRC mogą wykorzystać 39 opon ze swojego przydziału na rajd. W Monte Carlo dostawcy ogumienia mogą przygotować supermiękką mieszankę na zimne i mroźne warunki, dostępne są także śniegowe opony z kolcami lub bez kolców.

Wypowiedzi:
Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Ze względu na warunki panujące podczas Rajdu Monte Carlo, kluczowy wpływ na wyniki ma dobór opon oraz ich jakość. Główną różnicą w porównaniu z zeszłym sezonem jest brak twardej mieszanki. To efekt wprowadzenia nowych przepisów, które ogłoszono dość niedawno. Pracowaliśmy nad rozwojem nowej miękkiej mieszanki, by poszerzyć zakres jej działania, więc w tym roku jest to wielozadaniowe ogumienie, które powinno dobrze pracować w suchych i mieszanych warunkach przy temperaturze powyżej pięciu stopni, a supermiękka mieszanka dobrze się spisuje w zakresie od -5 do +5 stopni. Zapowiadają się mieszane warunki: suche, wilgotne i śnieg, więc będziemy potrzebować każdego rodzaju ogumienia.

Reklamy

Posted on 19 stycznia 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: