Pirelli podsumowuje kwalifikacje do GP Rosji 2016

Nico Rosberg przejechał najszybsze okrążenie w historii toru w Soczi, zdobywając pole position na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”. Z dużym zapasem pobił poprzednie najlepsze osiągnięcie, czyli czas 1:37.113s uzyskany w zeszłorocznych kwalifikacjach. W Q2 wszyscy kierowcy korzystali z supermiękkich opon i właśnie na tej mieszance wyścig rozpocznie cała pierwsza dziesiątka. Dzisiaj w Rosji panowały chłodniejsze warunki, więc kierowcy musieli dopilnować odpowiedniego rozgrzania opon. Podobnie ma być w jutrzejszym wyścigu.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Rosja zdecydowanie nie jest typowym torem, bo niska przyczepność nawierzchni pozwala utrzymać zużycie i degradację opon na bardzo niskich poziomach, umożliwiając długie przejazdy na jednym komplecie ogumienia. Z tego powodu kierowcy wykonywali podczas kwalifikacji przejazdy składające się z większej liczby okrążeń, korzystając ze stałych osiągów ogumienia. Spodziewamy się, że preferowaną strategią w przypadku większości zawodników będzie jeden postój i prawdopodobnie nikt nie będzie korzystał z pośredniej mieszanki.

Dzisiejsze zachowanie opon:

  • Pośrednie – Nikt nie korzystał z nich w kwalifikacjach i prawdopodobnie tak samo będzie w wyścigu.
  • Miękkie – Czołówka będzie kończyła wyścig na tym ogumieniu, kluczowym dla strategii.
  • Supermiękkie – Szybsze o niespełna sekundę od miękkich, można też wykonać na nich dłuższy przejazd.

Strategia wyścigowa:
Jeden pit stop powinien być preferowaną strategią na gładkim asfalcie w Rosji, w wyścigu liczącym 53 okrążenia. Kwestia startu na miękkiej lub supermiękkiej mieszance ma niewielkie znaczenie dla ogólnego czasu wyścigu. Po starcie na supermiękkich oponach najszybszą strategią jest zmiana na miękkie na 18. okrążeniu. Po starcie na miękkiej mieszance najlepiej będzie założyć supermiękką na 35. okrążeniu. Niektóre zespoły mogą zaryzykować jazdę na dwa pit stopy: teoretycznie szybszą, ale ryzykowną z powodu ruchu na torze. W takim przypadku należy wystartować na supermiękkiej mieszance, zmienić na miękką na 12. okrążeniu i ponownie na miękką na 32. okrążeniu.

Najlepsze czasy w 3. treningu:

1.Lewis Hamilton    - 1:36.403s  supermiękkie nowe
2.Nico Rosberg      - 1:36.471s  supermiękkie nowe
3.Sebastian Vettel  - 1:37.007s  supermiękkie nowe

Opony wykorzystywane przez pierwszą dziesiątkę w kwalifikacjach:

Nico Rosberg:      1:35.417s – supermiękkie nowe
Sebastian Vettel:  1:36.123s – supermiękkie nowe (start z 7. pola po karze)
Valtteri Bottas:   1:36.536s – supermiękkie nowe
Kimi Raikkonen:    1:36.663s – supermiękkie nowe
Felipe Massa:      1:37.016s - supermiękkie nowe
Daniel Ricciardo:  1:37.125s – supermiękkie nowe
Sergio Perez:      1:37.212s – supermiękkie nowe
Daniił Kwiat:      1:37.459s - supermiękkie nowe
Max Verstappen:    1:37.583s - supermiękkie nowe
Lewis Hamilton:    bez czasu, nie wziął udziału w Q3 - supermiękkie nowe

Najdłuższe przejazdy:

POŚREDNIE     - Pascal Wehrlein  -  7 okr.
MIĘKKIE       - Carlos Sainz     - 24 okr.
SUPERMIĘKKIE  - Rio Haryanto     - 23 okr.

Najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:

POŚREDNIE     - Jolyon Palmer   - 1:42.886s
MIĘKKIE       - Lewis Hamilton  - 1:38.311s
SUPERMIĘKKIE  - Nico Rosberg    - 1:35.337s
Reklamy

Posted on 1 Maj 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: