Pirelli podsumowuje wyścig o GP Rosji 2016

Nico Rosberg kontynuuje rozpoczętą w GP Meksyku 2015 serię zwycięstw, wygrywając w Soczi po starcie z pole position na supermiękkich oponach i zmianie na miękkie na 21. okrążeniu. Drugie miejsce zajął jego zespołowy partner Lewis Hamilton, który przy użyciu takiej samej strategii zyskał osiem pozycji po starcie z dziesiątego pola, z którego musiał ruszać wskutek problemów technicznych przed Q3.

Większość kierowców skorzystała ze strategii jednego postoju i schematu supermiękkie/miękkie, ale alternatywną taktykę zastosowali obaj zawodnicy Red Bulla, uwikłani w incydent po starcie, po którym na krótko na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, wpływając na strategie. Daniel Ricciardo i Daniił Kwiat założyli pośrednie opony, Rosjanin przejechał na nich ponad 50 okrążeń i zajął 15. miejsce, mimo kary 10-sekundowego postoju w alei serwisowej.

Jeszcze inną alternatywną strategię zastosował Sergio Perez z Force India, który po pierwszym okrążeniu zmienił supermiękkie opony na używane miękkie, a kolejny taki komplet założył nieco ponad 20 okrążeń przed metą. Meksykanin finiszował w punktach, ale nie był najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który pojechał na dwa pit stopy. Został nim Felipe Massa z Williamsa, który zajął piąte miejsce i wykonał ostatni przejazd na supermiękkiej mieszance. Tylko czterej kierowcy dwukrotnie zmieniali opony, a reszta stawki zaliczyła po jednym pit stopie.

Po chłodniejszych warunkach w sobotę, temperatura podczas wyścigu była znacznie wyższa.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Neutralizacja na początku wyścigu z pewnością zmieniła oblicze wyścigu, bo kilku kierowców postawiło na alternatywne strategie. Ostatecznie Daniił Kwiat przejechał niemal cały dystans wyścigu na jednym komplecie pośrednich opon – w epoce, w której ogumienie poddawane jest największym obciążeniom w historii Formuły 1. Kilku innych kierowców też zastosowało zróżnicowane strategie: Fernando Alonso, Kevin Magnussen i Romain Grosjean byli w stanie wykorzystać okazję do zajęcia dobrych miejsc i zyskać po kilka pozycji dzięki pojedynczym pit stopom. Właśnie taka strategia okazała się najlepsza, zgodnie z naszymi przewidywaniami przy niskich poziomach zużycia i degradacji w przypadku wszystkich trzech mieszanek. To była 100. Grand Prix firmy Pirelli od naszego powrotu do Formuły 1 w sezonie 2011.

Najlepsze czasy dnia z rozbiciem na mieszanki:

       Pośrednie                 Miękkie              Supermiękkie
1.Kwiat     – 1:42.344s;  Rosberg   – 1:39.094s;  Massa    – 1:39.743s
2.Gutierrez – 1:42.378s;  Raikkonen – 1:40.101s;  Rosberg  – 1:41.364s
3.Ricciardo – 1:43.538s;  Hamilton  – 1:40.266s;  Wehrlein – 1:41.907s

Najdłuższe przejazdy w wyścigu:

Pośrednie    - 51 okrążeń (Kwiat)
Miękkie      - 41 okrążeń (Sainz)
Supermiękkie - 27 okrążeń (Ericsson)

Przewidywalność naszej prognozy:
Zapowiadaliśmy strategię jednego pit stopu jako najszybszą na liczący 53 okrążenia wyścig: start na supermiękkiej mieszance i zmiana na miękką na 18. okrążeniu. Tak właśnie postąpił Rosberg, ale neutralizacja na początku wyścigu umożliwiła mu przedłużenie pierwszego przejazdu do 21. okrążenia.

PODSUMOWANIE PIT STOPÓW – ROSJA 2016

Rosberg:      SMu   Mn (21)                      1
Hamilton:     SMu   Mn (17)                      1
Raikkonen:    SMu   Mn (20)                      1
Bottas:       SMu   Mn (16)                      1
Massa:        SMu   Mn (18)   SMu (46)           2
Alonso:       SMn   Mn (21)                      1
Magnussen:    SMn   Mn (16)                      1
Grosjean:     SMn   Mn (17)                      1
Perez:        SMu   Mu (1)    Mn (27)            2
Button:       SMn   Mn (20)                      1
Ricciardo:    SMu   Pn (1)    Mn (29)            2
Sainz:        SMn   Mn (11)                      1
Palmer:       SMn   Mn (14)                      1
Ericsson:     Mn    SMn (1)   SMn (28)           2
Kwiat:        SMu   Pn (1)    S&G (8)            1
Nasr:         SMn   Mn (12)                      1
Gutierrez:    Mn    Pu (1)    DT (9)             1
Wehrlein:     SMn   Mn (13)   SMn (39)           1
-------------------NIESKLASYFIKOWANI--------------------
Verstappen:   SMu   Mn (22)                      1 (NU)
Vettel:       SMu                                0 (NU)
Hulkenberg:   Mu                                 0 (NU)
Haryanto:     SMu                                0 (NU)

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.

SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet

S&G = Kara 10 sekund postoju w boksie (stop & go)
DT = Kara przejazdu przez aleję serwisową
NU = Kierowca nie ukończył wyścigu

Reklamy

Posted on 1 Maj 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: