WRC: Kierowcy Pirelli celują w dobre wyniki w domowym rajdzie

Rajd Włoch na Sardynii to dla Pirelli domowa impreza, w której czołowi kierowcy prywatni startujący w siódmej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata kolejny raz postarają się o mocny występ w walce z fabrycznymi zespołami. Będą polegać na najnowszej ewolucji słynnych opon Scorpion K w starciu z jednym z najbardziej wymagających rajdów w całym kalendarzu.

Sardynia charakteryzuje się drobnym i piaszczystym szutrem, w którym często pojawiają się ostre kamienie. W przeszłości kierowcy często padali ich ofiarami. Do tego dochodzą duże hopy i długie odcinki specjalne, zatem testowany jest każdy aspekt osiągów oraz wytrzymałości opon. Możliwe są także wysokie temperatury, co dodatkowo zwiększa wyzwanie związane z jazdą po szorstkich nawierzchniach.

Opony Scorpion K charakteryzują się precyzyjną reakcją na ruchy kierownicą i zapewniają dobrą kontrolę przy hamowaniu oraz trakcję: nawet na szybkich odcinkach o niskim poziomie przyczepności. W dużej mierze to zasługa wyjątkowej rzeźby kierunkowego bieżnika Pirelli, który prowadzi samochód przez zakręty. Najnowsze modyfikacje koncentrowały się na wzmocnieniu struktury opony, aby jej wytrzymałość dorównała osiągom, które stawiają Pirelli na pozycji światowego lidera w segmencie produktów ultra high performance.

Świętując domowy rajd Pirelli, włoska firma przygotowała specjalną infrastrukturę na odcinku specjalnym Tula (OS3 i OS7 w piątek), dzięki której kibice będą mogli podziwiać spektakularną akcję na trasie i zapoznają się z zaangażowaniem Pirelli w rywalizację w Rajdowych Mistrzostwach Świata, które rozpoczęło się w 1973 roku – już w pierwszym sezonie rozgrywania tej serii.

Baza rajdu mieści się w Alghero, a trasa liczy 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 324 kilometrów. Najdłuższa próba, Monte Lerno, ma długość 44 kilometrów, a ostatniego dnia rywalizacji załogi nie mają żadnej przerwy na serwis przed kończącym zmagania odcinkiem Sassari, rozgrywanym jako premiowany dodatkowymi punktami Power Stage.

Czołowi kierowcy Pirelli w Rajdzie Portugalii:
Pirelli zaopatruje sześciu czołowych prywatnych kierowców w samochodach najwyższej kategorii WRC oraz siedmiu zawodników w kategorii WRC-2. Do tego jak zwykle dochodzą dwaj uczestnicy mistrzostw WRC-3, młodzi kierowcy Fabio Andolfi i Damiano de Tommaso – wspierani wspólnie przez Pirelli i ACI, włoską federację motorsportową. Poza regularnie startującymi w WRC Martinem Prokopem, Lorenzo Bertellim i Walerijem Gorbanem, samochodami kategorii WRC na oponach Pirelli pojadą także Federico della Casa ze Szwajcarii, Mait Maarend z Estonii oraz Roberto Tononi z Włoch. W WRC-2 były rajdowy mistrz Europy Armin Kremer powalczy z Nicholasem Fuchsem (obaj w Skodach Fabiach R5).

Opony i przepisy:
Kierowcy samochodów WRC mogą wykorzystać 32 opony podczas rajdu (30 w przypadku zawodników WRC-2): po cztery sztuki na każdą możliwość zmiany plus cztery zapasowe. We Włoszech wybierają spośród 32 twardych opon 205/65-15 Scorpion KHB Reinforced oraz 16 miękkich 205/65-15 KSB Reinforced, na chłodniejsze lub bardziej piaszczyste odcinki.

Wypowiedzi:

Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Sardynia to zawsze wyjątkowy rajd dla nas i czekamy szczególnie na piątkowy odcinek Tula, gdzie nasza obecność będzie bardzo widoczna. Na pewno nie ignorujemy skali wyzwania czekającego w ten weekend. Jeśli chodzi o temperatury i nawierzchnię, Sardynia to jeden z najcięższych rajdów w sezonie, może najcięższy ze wszystkich. W przeszłości nasi prywatni kierowcy pokazywali, że są w stanie zdobywać punkty w walce z fabrycznymi zespołami i po raz kolejny taki będzie nasz cel. Wiążemy także duże nadzieje z naszymi dwoma juniorami, bo jesteśmy dumni, że w ramach filozofii naszej firmy wspieramy kolejne pokolenie gwiazd, od których zależy przyszłość tego sportu.

Reklamy

Posted on 7 czerwca 2016, in prasówki Pirelli and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: