Pirelli podsumowuje kwalifikacje do GP Austrii 2016

Lewis Hamilton z Mercedesa zdobył pole position w Austrii na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”. Na przesychającym torze w Q3 – sesji, którą rozpoczęto na ogumieniu przejściowym – pole position zależało od wyliczenia ostatniego przejazdu kwalifikacyjnego.

Już w trzecim treningu temperatura nawierzchni osiągnęła poziom 48 stopni Celsjusza. W początkowej fazie kwalifikacji przekroczyła 50 stopni i osiągnęła najwyższy poziom podczas tego weekendu. Warunki atmosferyczne na jutro pozostają niepewne, a wymagania odnośnie ogumienia koncentrują się przede wszystkim na trakcji, w mniejszym stopniu na siłach działających w osi poprzecznej.

Najbardziej prawdopodobną strategią na jutrzejszy wyścig są dwa pit stopy, przy różnicy w osiągach pomiędzy supermiękką i ultramiękką mieszanką na poziomie 0,4 sekundy. Ta stosunkowo niewielka różnica jest efektem krótkiego okrążenia, a jej skutkiem są różne możliwości strategiczne na niedzielę.

Wszyscy kierowcy korzystali z ultramiękkiej mieszanki w sesji Q1, przerwanej groźnie wyglądającym wypadkiem Daniiła Kwiata z Toro Rosso. W Q2 kierowcy Ferrari i Red Bulla uzyskali swoje najlepsze czasy na supermiękkim, a nie na ultramiękkim ogumieniu, dzięki czemu teoretycznie powinni być w stanie wykonać dłuższy pierwszy przejazd niż ruszający na ultramiękkich oponach rywale. Podczas Q2 zaczął padać deszcz i sesję Q3 rozpoczęto na mokrym torze i przez większość czasu kierowcy jeździli na przejściowym ogumieniu, w końcówce przesiadając się na ultramiękkie slicki.

Wpływ na jutrzejsze ustawienie na starcie miały kary za wymiany skrzyń biegów dla Nico Rosberga i Sebastiana Vettela, dzięki czemu Nico Hulkenberg z Force India awansował na drugie pole, a Jenson Button z McLarena na trzecie.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Weekend w Austrii jest jak dotąd bardzo nieprzewidywalny, a okrążenia kwalifikacyjne przed nadejściem deszczu były lepsze o dwie sekundy niż w odpowiednich sesjach przed rokiem. Zarówno pod względem pogody, jak i wydarzeń na torze, jutro możemy oczekiwać kolejnych niespodzianek. Spodziewamy się strategii dwóch postojów i dość krótkich przejazdów na ultramiękkiej mieszance, opracowanej rzecz jasna z myślą o jak najlepszych osiągach, kosztem wytrzymałości. Strategie dotyczące opon zaczęto realizować już podczas kwalifikacji: kierowcy Ferrari i Red Bulla skorzystali w Q2 z supermiękkich opon i dzięki temu mogą liczyć na dłuższy pierwszy przejazd w jutrzejszym wyścigu. W ostatecznym boju o najlepsze pozycje startowe najważniejsze było znalezienie odpowiedniego okna dla opon slick, by jak najlepiej wykorzystać ich potencjał na przesychającym torze.

Dzisiejsze zachowanie opon:

  • Miękkie: używane dziś tylko w czasie trzeciego treningu, nie widzieliśmy ich w kwalifikacjach, ale mogą odegrać kluczową rolę w wyścigu.
  • Supermiękkie: podstawowy składnik strategii: Ferrari i Red Bull zastosowały tę mieszankę w Q2 i jutro rozpoczną wyścig na bardziej wytrzymałym ogumieniu.
  • Ultramiękkie: najpopularniejszy wybór w kwalifikacjach, wróciły do akcji w końcówce Q3, na przesychającym torze.

Strategia wyścigowa:

  • Ze względu na różne dane zebrane w piątek i dzisiaj, w grę wchodzą zróżnicowane strategie i trudno o najlepsze rozwiązanie na jutro. Kierowcy, którzy zachowali sobie dwa zestawy miękkich opon, potencjalnie mają dużą przewagę. Strategia dwóch pit stopów wygląda na zwycięską i na podstawie danych z soboty w grę wchodzą dwa rodzaje takiej strategii: start na supermiękkiej, zmiana na miękką na 16. okrążeniu i kolejna na miękką na 44. okrążeniu to optymalne podejście. Przy starcie na ultramiękkiej mieszance zmiana na miękką powinna nastąpić na 10. okrążeniu i kolejna na 40. okrążeniu – taka strategia wygląda na wolniejszą o kilka sekund.

Najlepsze czasy w 3. treningu:

1.Sebastian Vettel  1:07.098s  ultramiękkie nowe
2.Kimi Raikkonen    1:07.234s  ultramiękkie nowe
3.Lewis Hamilton    1:07.308s  ultramiękkie używane

Opony wykorzystywane przez pierwszą dziesiątkę w kwalifikacjach:

Hamilton:   1:07.922s – ultramiękkie nowe
Rosberg:    1:08.465s – ultramiękkie nowe – start z 7. pola po karze
Hulkenberg: 1:09.285s – ultramiękkie nowe
Vettel:     1:09.781s – ultramiękkie nowe – start z 9. pola po karze
Button      1:09.900s - ultramiękkie nowe
Raikkonen:  1:09.901s – ultramiękkie nowe
Ricciardo:  1:09.980s – ultramiękkie nowe
Bottas:     1:10.440s - ultramiękkie nowe
Verstappen: 1:11.153s - ultramiękkie nowe
Massa:      1:11.977s – ultramiękkie nowe

Najwięcej okrążeń na poszczególnych mieszankach:

MIĘKKIE       - Magnussen    30 okr.
SUPERMIĘKKIE  - Palmer       26 okr.
ULTRAMIĘKKIE  - Grosjean     23 okr.
ULTRAMIĘKKIE  - Rosberg      23 okr.
ULTRAMIĘKKIE  - Sainz        23 okr.
PRZEJŚCIOWE   - Perez        15 okr.

Najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:

MIĘKKIE       - Hamilton    1:09.145s
SUPERMIĘKKIE  - Vettel      1:06.602s
ULTRAMIĘKKIE  - Hamilton    1:06.228s
PRZEJŚCIOWE   - Perez       1:15.902s
Reklamy

Posted on 2 lipca 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: