Pirelli podsumowuje wyścig o GP Austrii 2016

Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Austrii po starcie z pole position, realizując strategię dwóch pit stopów w pełnym akcji wyścigu, zakończonym rozstrzygniętym na ostatnim okrążeniu pojedynkiem między nim i zespołowym partnerem Nico Rosbergiem.

Początkowo Rosberg wykorzystał wcześniejszy pit stop do zyskania pozycji na torze, podcinając strategię kilku kierowców, w tym swojego zespołowego kolegi. Wyszedł na prowadzenie, ale Hamilton dogonił go w pasjonującym finale i ostatecznie po kontakcie na ostatnim okrążeniu Rosberg zajął czwarte miejsce.

W porównaniu z poprzednimi sesjami w Austrii, temperatury powietrza i nawierzchni były wyraźnie niższe: odpowiednio na poziomie 16 i 24 stopni Celsjusza przed startem wyścigu. Miało to wpływ na ograniczenie zużycia oraz degradacji, chociaż znaczenie dla strategii miała także neutralizacja – umożliwiająca zespołom wykonanie „darmowego” pit stopu, bez wyraźnej straty pozycji na torze.

Zespoły Ferrari i Red Bull zastosowały inną strategię w porównaniu z resztą czołówki, rozpoczynając wyścig na supermiękkich oponach, a nie na szybszych o około pół sekundy ultramiękkich – jak pozostali kierowcy z pierwszej dziesiątki. Jednak podczas długiego pierwszego przejazdu Sebastian Vettel z Ferrari miał problem z oponą. Dokładne okoliczności są badane wspólnie z Ferrari, ale incydent wygląda na odosobniony, bo żaden inny kierowca nie doświadczył podobnego problemu.

Po ostatniej rundzie zjazdów do alei serwisowej walka o prowadzenie toczyła się z udziałem trzech kierowców: duetu Mercedesa oraz Maksa Verstappena z Red Bulla, który wykonał o jeden pit stop mniej niż Rosberg i Hamilton. Zawodników Mercedesa aż do ostatniego okrążenia dzieliła mniej niż sekunda, w jednym z najbardziej pamiętnych i zaciętych finiszy w tym sezonie.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Wspólnie z Ferrari przeprowadzamy dokładną analizę incydentu w samochodzie Sebastiana Vettela, poszukując ostatecznej przyczyny. Strategia związana z oponami okazała się kluczem podczas Grand Prix Austrii, z trwającą do ostatniego okrążenia wyrównaną walką oraz różnymi strategiami w stawce. Zespoły dysponowały ograniczoną ilością informacji na temat ogumienia po stojących pod znakiem zmiennych warunków treningach i kwalifikacjach, dlatego przy doborze strategii trzeba było reagować na bieżąco i do maksimum wykorzystywać zmieniające się w wyścigu okoliczności.

Najlepsze czasy dnia z rozbiciem na mieszanki:

          Miękkie             Supermiękkie            Ultramiękkie
1.Hamilton  – 1:08.411s;  Rosberg – 1:08.491s;  Ricciardo  – 1:08.770s
2.Raikkonen – 1:08.876s;  Massa   – 1:09.899s;  Hulkenberg – 1:10.309s
3.Rosberg   – 1:08.955s;  Bottas  – 1:10.210s;  Hamilton   – 1:11.180s

Najdłuższe przejazdy w wyścigu:

Miękkie      - 42 okr. (Raikkonen, Grosjean, Button, Verstappen, Sainz, Wehrlein)
Supermiękkie - 27 okrążeń (Nasr)
Ultramiękkie - 21 okrążeń (Hamilton)

Przewidywalność naszej prognozy:

  • Zapowiadaliśmy strategię dwóch pit stopów, według schematu ultramiękkie/miękkie/miękkie. Jednak neutralizacja po incydencie z Vettelem oraz znacznie chłodniejsze warunki niż w poprzednie dni wpłynęły na strategię. Hamilton zatrzymywał się dwa razy, na 21. i 54. okrążeniu.

PODSUMOWANIE PIT STOPÓW – AUSTRIA 2016:

Hamilton:    UMu  Mn (21)  Mu (54)               2
Verstappen:  SMu  Mn (15)                        1
Raikkonen:   SMu  Mu (22)                        1
Rosberg:     UMu  Mn (10)  SMn (55)              2
Ricciardo:   SMu  Mn (14)  UMn (60)              2
Button:      UMu  Mn (9)   Mn (26)               2
Grosjean:    SMn  Mu (26)                        1
Sainz:       SMn  Mn (9)   Mn (28)               2
Bottas:      UMu  Mu (9)   SMn (51)              2
Wehrlein:    UMn  UMu (13) Mn (23)               2
Gutierrez:   SMn  SMn (21) Mu (41)               2
Palmer:      SMn  Mn (12)  SMn (50)              2
Nasr:        Mn   SMn (43)                       1
Magnussen:   SMn  Mn (11)  SMn (49)              2
Ericsson:    SMn  Mu (12)  SMu (50)              2
Haryanto:    Mn   SMn (27) SMu (50)              2
Perez:       UMn  SMn (9)  Mn (26)               2
-------------------NIESKLASYFIKOWANI--------------------
Alonso:      SMn  Mn (8)   Mn (26)               2 (NU)
Hulkenberg:  UMu  SMn (8)  Mn (24)  UMu (50)     3 (NU) 
Massa:       SMn  Mu (12)  SMn (56)              2 (NU)
Vettel:      SMu                                 0 (NU)
Kwiat:       UMn                                 0 (NU)

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.

UM = Ultramiękka mieszanka
SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
N = Nowy komplet
U = Używany komplet

NU = Kierowca nie ukończył wyścigu

Reklamy

Posted on 3 lipca 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: