WRC: Pirelli z nowymi deszczowymi oponami Cinturato udaje się do Niemiec, gdzie Rajdowe Mistrzostwa Świata wracają na asfalt

Seria asfaltowych rund w Rajdowych Mistrzostwach Świata rozpoczyna się w najbliższy weekend od Rajdu Niemiec, na który Pirelli przygotowało zupełnie nowe opony deszczowe: Cinturato RW w rozmiarze 235/40-18.

Zaprojektowane z myślą o jeździe w ulewnym deszczu nowe ogumienie deszczowe Cinturato RW, o niedoścignionych możliwościach odprowadzania wody, zostanie zaoferowane obok znanych już opon P Zero RK. Od lat 50. nazwa Cinturato jest synonimem maksymalnego poziomu bezpieczeństwa oraz osiągów, a obecnie określa także gamę deszczowych i przejściowych opon w Formule 1.

Nie wiadomo, czy pogoda narzuci konieczność wykorzystania tych opon, ale Rajd Niemiec słynie ze zmiennych warunków atmosferycznych. Nawet suche odcinki mogą być śliskie, bo z przejazdem kolejnych samochodów na trasie pojawia się coraz więcej brudu. Kaprysy pogody mogą sprawić, że nawierzchnia stanie się jeszcze bardziej zdradliwa.

Niemieckie odcinki specjalne można generalnie podzielić na trzy grupy, w zależności od ich położenia i charakterystyki. Mamy wąskie i kręte drogi w mozelskich winnicach, szybsze próby w górach Eifel i wśród wiejskich krajobrazów Saary, wreszcie zniszczone trasy na poligonie wojskowym Baumholder.

W Niemczech stawkę użytkowników Pirelli poprowadzą dwaj lokalni kierowcy, obaj w Skodach Fabiach R5 w kategorii WRC-2, ale o skrajnie różnym poziomie doświadczenia. Czołowy zawodnik tej kategorii, Armin Kremer, wygrywał Rajd Niemiec za czasów obecności tej imprezy w Mistrzostwach Europy, a 23-letni Fabian Kreim to aktualny lider krajowych mistrzostw. Były mistrz świata w kategorii samochodów produkcyjnych, Max Rendina, także wraca do rywalizacji za kierownicą Skody Fabii R5.

Twardą mieszankę RK5A wybrano na szorstki asfalt (jak na poligonie Baumholder), a opcją na gładką i śliską nawierzchnię (na przykład w winnicach) jest miękka mieszanka RK7B.

Rajd Niemiec z bazą w mieście Trier liczy 306,8 kilometrów oesowych, które składają się na osiemnaście odcinków. Walka rozpoczyna się w piątek od czterech odcinków w winnicach nad Mozelą, po których rozegrany zostanie nowy superoes Ollmuth. Dziewięć prób w sobotę to m.in. dwa przejazdy słynnego odcinka Panzerplatte Lang na poligonie Baumholder (40,8 km długości), a w niedzielę odbędą się kolejne cztery oesy.

Czołowi kierowcy Pirelli w Rajdzie Niemiec:
Do Kremera i Kreima, obaj startujących w barwach zespołu 13-krotnego mistrza Austrii Raimunda Baumschlagera, dołączy w kategorii WRC-2 także jadący na oponach Pirelli Max Rendina. Włoch po zdobyciu miejsca na podium w Meksyku zamienia Forda na Skodę. Młodzi Włosi, Fabio Andolfi i Damiano De Tommaso, kontynuują walkę w WRC-3, startując Peugeotami 208 R2 przy wsparciu Pirelli i włoskiej federacji ACI.

Opony i przepisy:
W Niemczech kierowcy WRC-2 mogą skorzystać z 34 opon: po cztery na każdą okazję do zmiany plus sześć zapasowych. Do wyboru mają 34 sztuki twardych opon P Zero RK5A w rozmiarze 235/40-18 oraz 22 miękkie P Zero RK7B 235/40-18. Każda załoga będzie miała do dyspozycji także po osiem sztuk nowych deszczowych opon Cinturato RW 235/40-18.

Wypowiedzi:

Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Po kilku miesiącach z szutrem w roli głównej Rajd Niemiec jest pierwszą z czterech imprez z rzędu, które organizowane są na asfalcie. Te rajdy odbywają się w krótkich odstępach czasu, a w skład kwartetu wchodzi powracający do kalendarza po 17 latach przerwy Rajd Chin, zaplanowany na przyszły miesiąc. Najpierw czeka nas jednak debiut naszych nowych deszczowych opon Cinturato RW, które zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu odpowiedniej przyczepności przy dużej ilości wody na trasie. Niemcy, ze zróżnicowanymi odcinkami i nawierzchniami, to także gruntowny test naszego asfaltowego ogumienia RK. Kluczowym wyzwaniem jest oczywiście zmienna pogoda i nasze opony muszą dobrze spisywać się w suchych i mokrych warunkach. W osobach Armina Kremera, który ma duże doświadczenie na tych trasach, oraz Fabiana Kreima, który na tak wczesnym etapie kariery osiąga bardzo obiecujące wyniki, mamy dwóch czołowych niemieckich kierowców na liście zgłoszeń i mamy nadzieję, że wykorzystają znajomość lokalnych warunków w walce o czołowe pozycje w mocno obsadzonej kategorii WRC-2. Z radością witamy także z powrotem Maksa Rendinę.

Reklamy

Posted on 15 sierpnia 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: