WRC: Pirelli potwierdza osiągi nowych deszczowych opon Cinturato RW w Rajdzie Niemiec

Rajd Niemiec to zawsze jedna z najtrudniejszych rund w całych Rajdowych Mistrzostwach Świata, zatem to idealny moment na wprowadzenie przez Pirelli nowych deszczowych opon Cinturato RW w rozmiarze 235/40-18, które stanowią uzupełnienie już sprawdzonego ogumienia asfaltowego P Zero RK.


Rajd Niemiec dzieli się na trzy różne etapy – składa się z połączonych w jedną imprezę trzech dawnych lokalnych rajdów. Doskonały start zaliczyły opony P Zero RK7B, wygrywając dzięki Arminowi Kremerowi, byłemu mistrzowi Europy, pierwszy odcinek w kategorii WRC-2 – rozgrywany w suchych warunkach.

Startujący Skodą Fabią R5 niemiecki zawodnik utrzymywał się na prowadzeniu przez pierwszy etap swojego domowego rajdu, ale mieszane, mokre i suche warunki w dalszej części zmagań utrudniły mu znalezienie właściwych ustawień samochodu. Ostatecznie zajął miejsce na podium WRC-2, zdobywając trzecią lokatę za dwiema fabrycznymi załogami Skody.

Obaj młodzi włoscy kierowcy, wspierani przez Pirelli i ACI (włoską narodową federację motorsportową) – Fabio Andolfi i Damiano de Tommaso – po mocnych występach zajęli w Niemczech miejsca w pierwszej szóstce klasyfikacji WRC-3. Umocnili się na swoich pozycjach w pierwszej piątce mistrzostw tej kategorii, mimo że obaj startują samochodami klasy R2 i rywalizują z mocniejszymi autami R3.

Tak jak często bywa w Niemczech, załogi zmagały się z bardzo zmienną pogodą – zwłaszcza drugiego dnia, kiedy rywalizowano na słynnym poligonie wojskowym Baumholder. Była to cenna okazja do debiutu nowego deszczowego ogumienia Pirelli, czyli opon Cinturato RW. Zaprojektowano je specjalnie z myślą o zapewnieniu jak najlepszej przyczepności i skutecznym odprowadzaniu wody w bardzo mokrych warunkach. Mimo trudnych warunków atmosferycznych, wszyscy kierowcy korzystający z ogumienia Pirelli byli bardzo zadowoleni z pewności i osiągów zapewnianych przez nowe opony Cinturato RW w najbardziej wymagających okolicznościach.

Podczas weekendu w Niemczech zawodnicy napotkali wszystkie możliwe warunki pogodowe, co bardzo utrudniło dobór ogumienia oraz ustawień przez wszystkie trzy dni. Pierwszego dnia trasy były przeważnie suche, z wilgotnymi fragmentami. Kolejny poranek upłynął w zmiennych warunkach, a popołudniowa ulewa umożliwiła zawodnikom Pirelli sprawdzenie nowych opon Cinturato RW i odrobienie straconego czasu. Ostatni, krótki dzień rozpoczął się na nieznacznie wilgotnych trasach, a później nawierzchnia przeschła.

Terenzio Testoni, menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Zgodnie z naszymi przewidywaniami, Rajd Niemiec był jedną z najbardziej wymagających i zróżnicowanych asfaltowych rund całych mistrzostw, z niezwykle szerokim wachlarzem warunków na trasie. Najtrudniejszym dniem była sobota, gdy w popołudniowej ulewie zadebiutować mogły nowe deszczowe opony Cinturato RW. Kierowcy chwalili przede wszystkim wrażenie bezpieczeństwa zapewniane przez nasze ogumienie, mimo bardzo ciężkich warunków. Dzięki temu zdobyliśmy kolejne podium w WRC-2, tocząc walkę z fabrycznymi załogami i podtrzymując naszą filozofię wspierania prywatnych kierowców.

Reklamy

Posted on 22 sierpnia 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: