WRC: Korsyka kolejnym sprawdzianem asfaltowych opon Pirelli P ZERO RK w Rajdowych Mistrzostwach Świata

Pirelli i asfaltowe opony P Zero RK zaliczą w tym tygodniu kolejną wymagającą rundę Rajdowych Mistrzostw Świata: legendarny rajd Tour de Corse.

Po udanym debiucie podczas Rajdu Niemiec w zeszłym miesiącu, załogi będą miały do dyspozycji także deszczowe ogumienie Cinturato RW, chwalone za zapewniane na mokrej nawierzchni poczucie bezpieczeństwa. Te opony mogą przydać się także na Korsyce, jeśli powtórzą się ulewy, które nawiedziły śródziemnomorską wyspę w zeszłym roku, przy okazji powrotu tej imprezy do kalendarza WRC.

Zmagania na Korsyce, zwane „Rajdem 10 000 Zakrętów”, to jedna z najtrudniejszych rund dla kierowców oraz opon. Wąskie drogi są pasmem niekończących się zakrętów, często ze skalistą ścianą z jednej strony i stromym zboczem z drugiej – zatem błędy są kosztowne. Nawierzchnia często się zmienia i nie brakuje bardzo szorstkich sekcji.

Osobnym wyzwaniem jest nietypowy jak na Rajdowe Mistrzostwa Świata harmonogram. Do przejechania jest tylko dziesięć odcinków specjalnych, ale połowa z nich ma po około 50 kilometrów długości, a cztery inne po około 30 km. Razem daje to dystans 390 kilometrów oesowych, czyli o prawie 20% więcej niż w sezonie 2015. W tym roku tylko Rajd Meksyku jest dłuższy. Siedemdziesiąt procent trasy zmieniono w porównaniu z poprzednią edycją, inna jest także baza rajdu: w tym roku jest nią Bastia.

Aby jak najlepiej sprostać wyzwaniom stawianym przez długie, wymagające odcinki, jako główną mieszankę wybrano twarde ogumienie RK5A, a opcją na chłodniejsze lub bardziej śliskie warunki są miękkie opony RK7B.

Czołowi kierowcy Pirelli w Tour de Corse:
Praca Pirelli na Korsyce skupia się na dwóch czołowych włoskich zawodnikach. Regularnie startujący w WRC kierowca prywatny Lorenzo Bertelli wraca za kierownicę Forda Fiesty RS WRC po opuszczeniu Rajdu Niemiec: w tym czasie jego pilot Simone Scattolin odzyskiwał pełnię sił po wypadku w Finlandii. Tymczasem wschodząca gwiazda Fabio Andolfi zasiądzie w nowiutkim Hyundaiu i20 R5, samochodzie zgodnym z wymaganiami kategorii WRC-2, który w tej imprezie zalicza debiut w mistrzostwach świata. 23-letni Andolfi, u którego na prawym fotelu zasiada Manuel Fenoli, jest wspierany przez Pirelli oraz ACI (włoską federację motorsportową). W tym sezonie należy do ścisłej czołówki WRC-3 i triumfował w tej kategorii na Sardynii, pokonując rywali w mocniejszych samochodach.

Opony i przepisy:
Kierowcy samochodów WRC mogą wykorzystać podczas rajdu 28 opon: po cztery na każdą okazję do zmiany plus cztery zapasowe. Na Korsyce mają do wyboru 28 sztuk twardych opon P Zero RK5A w rozmiarze 235/40-18, 22 miękkie P Zero RK7B 235/40-18 oraz osiem deszczowych opon Cinturato RW 235/40-18.

Wypowiedzi:

Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Korsyka to bez wątpienia jedno z największych wyzwań dla opon w całym kalendarzu. Sama długość odcinków wymaga ogromnej wytrzymałości, a natura bardzo krętych tras oznacza, że ogumienie musi bezustannie pracować. Szorstka nawierzchnia także przyczynia się do zużycia, ale takie sekcje przeplatane są fragmentami nowszego, gładszego asfaltu, który wymaga dobrej przyczepności od opon. Do tego dochodzi jeszcze zmienna pogoda, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, to nasi kierowcy mogą polegać na deszczowym ogumieniu Cinturato RW, które zaliczyło już pozytywny debiut w Niemczech. Miło widzieć Lorenzo i Simone z powrotem w akcji, z wielkimi emocjami wspieramy także Fabia w awansie z maszyny R2 do R5, do tego w zupełnie nowym samochodzie. Fabio naprawdę zasługuje na tę szansę i głęboko wierzymy, że ma potencjał, by w przyszłości zostać mistrzem.

Reklamy

Posted on 30 września 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: