WRC: Szutrowy i asfaltowy sprawdzian opon Pirelli w Hiszpanii

Pirelli przygotowuje szutrowe opony Scorpion oraz asfaltowe P Zero na hiszpańską rundę Rajdowych Mistrzostw Świata, rozgrywaną w ten weekend na mieszanej nawierzchni.

Rajd Hiszpanii jest jedyną rundą WRC, która stanowi prawdziwe połączenie dwóch rodzajów nawierzchni: pierwszego dnia zawodnicy rywalizują na szutrze, a drugiego i trzeciego na asfalcie. Aby dostosować samochody do wymagań konkretnej nawierzchni, zespoły muszą wprowadzić poważne modyfikacje w ustawieniach rajdówek i oczywiście zmienić rodzaj opon.

Bazą rajdu jest Salou, ale impreza rozpoczyna się w czwartkowy wieczór w Barcelonie, od 3,2-kilometrowego odcinka specjalnego na wzgórzu Montjuic, gdzie kiedyś rozgrywano Grand Prix Hiszpanii Formuły 1. Mimo że trasa miejskiej próby wiedzie po asfalcie, samochody będą w specyfikacji szutrowej: w piątek na załogi czeka sześć odcinków i 115,9 kilometra walki z przewagą właśnie luźnej nawierzchni, chociaż na przejeżdżanym dwukrotnie najdłuższym odcinku Terra Alta są także sekcje asfaltowe.

Podczas pierwszej części rajdu załogi jadące na oponach Pirelli będą miały do dyspozycji szutrowe opony KHB (twarde) oraz KSB (miękkie). Następnie na 12 odcinkach specjalnych o łącznej długości 201,98 kilometra, rozgrywanych w sobotę i niedzielę na twardej nawierzchni, zawodnicy korzystać będą z asfaltowych opon RK5A (twarde) oraz RK7B (miękkie), a także deszczowe ogumienie Cinturato RW – wprowadzone podczas sierpniowego Rajdu Niemiec.

Czołowi kierowcy Pirelli w Rajdzie Hiszpanii:
Pirelli zaopatrzy w opony trzech prywatnych kierowców samochodów WRC w Hiszpanii. Czech Martin Prokop wraca do akcji za kierownicą Forda Fiesty RS WRC, dołączając do Włocha Lorenzo Bertellego w podobnym samochodzie oraz do Ukraińca Walerija Gorbana w Mini WRC. W kategorii WRC-2 Armin Kremer poprowadzi Skodę Fabię R5. Po obiecującym debiucie Hyundaiem i20 w specyfikacji R5 na Korsyce, przy wsparciu Pirelli, młody włoski kierowca Fabio Andolfi ponownie wystartuje w WRC-3, Peugeotem 208 R2 we współpracy z ACI (włoską federacją) oraz Pirelli. Rywalami będą jego zespołowy partner Damiano De Tommaso oraz Francuz Michel Fabre, który zwyciężył w swoich trzech poprzednich startach w tej kategorii, za kierownicą Citroena DS3 R3T.

Opony i przepisy:
Kierowcy samochodów WRC mogą wykorzystać podczas rajdu 28 opon: po cztery na każdą okazję do zmiany plus cztery zapasowe. Na szutrze zawodnicy startujący na ogumieniu Pirelli będą mogli wybierać spośród 12 sztuk twardych opon 205/65-R155 Scorpion KHB Reinforced oraz 10 miękkich 205/65-R15 Scorpion KSB Reinforced. na asfalt będą mieli do wyboru 16 sztuk twardych opon P Zero RK5A w rozmiarze 235/40-18, 12 miękkich P Zero RK7B 235/40-18 oraz osiem deszczowych opon Cinturato RW 235/40-18.

Wypowiedzi:

Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Hiszpania to dla kierowców, zespołów i dostawców ogumienia wyjątkowe wyzwanie wśród rund Rajdowych Mistrzostw Świata. Dla Pirelli jest to okazja do zaprezentowania osiągów naszego szutrowego ogumienia K oraz asfaltowego RK w tym samym rajdzie. Zawodnicy w walce o dobry wynik potrzebują mocnego tempa na obu rodzajach nawierzchni. Szutrowe odcinki w Hiszpanii są dość kamieniste, a asfaltowe trasy są szybkie, gładkie i przypominają tor wyścigowy. Wysokie temperatury będą dodatkowym sprawdzianem wytrzymałości opon.

Reklamy

Posted on 11 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: