WRC: Kolejne zwycięstwo Pirelli w WRC-3, triumf na wszystkich odcinkach specjalnych poza dwoma

Włoch Fabio Andolfi, który niedawno zadebiutował w samochodzie kategorii R5 na Korsyce, w starcie sfinansowanym przez Pirelli i ACI Sport (włoską federację motorsportową), wrócił za kierownicę swojego Peugeota kategorii WRC-3 – i zwyciężył w Rajdzie Hiszpanii.

Trzecia lokata jego zespołowego partnera Damiano de Tommaso oznaczała, że dwa samochody Pirelli zajęły miejsca na podium w mocno obsadzonej stawce WRC-3. Czwarte miejsce Francuza Michela Fabre umocniło kierowcę Pirelli w roli faworyta do mistrzostwa WRC-3 w tym sezonie, do końca którego pozostały dwie rundy.

W czołowej kategorii WRC Lorenzo Bertelli finiszował tuż za pierwszą dziesiątką, kontynuując naukę na asfalcie, a Martin Prokop – powracający do rywalizacji pierwszy raz po czterech miesiącach przerwy – nie dotarł do mety po tym, jak na ostatnim odcinku specjalnym stracił koło. Dziwny pech dopadł także czołowego kierowcę Pirelli w WRC-2, Armina Kremera. Były mistrz Europy miał wypadek na dojazdówce, podczas gdy walczył o prowadzenie w swojej kategorii.

Andolfi wykorzystał każdą nadarzającą się okazję i zdominował rajd zarówno na szutrze, jak i na asfalcie, korzystając z pełnej gamy opon Pirelli Scorpion oraz P Zero. Hiszpania to jedyna runda mistrzostw świata rozgrywana na mieszanej nawierzchni: w piątek załogi walczą na szutrze, a przez pozostałe dwa dni na asfalcie.

– „Czułem się pewnie na obu rodzajach nawierzchni” – powiedział Andolfi. – „Zmiana nawierzchni jest wymagającą sprawą, ale opony dały mi pewność siebie, której potrzebowałem do jazdy dobrym tempem i przypieczętowania zwycięstwa, więc bardzo za to dziękuję firmie Pirelli”.

Andolfi pokonał wspierane przez fabryczne zespoły załogi w samochodach R2, startujące na oponach innego wiodącego producenta dostarczającego swoje ogumienie do Rajdowych Mistrzostw Świata. Był to jego drugi tegoroczny triumf w WRC-3 i piąty w wykonaniu Pirelli.

Tak jak pozostali kierowcy Pirelli w tej imprezie, Andolfi w piątek korzystał z twardych opon szutrowych Scorpion KHB oraz miękkich KSB. W sobotę i niedzielę używał asfaltowych opon twardych P Zero RK5A oraz miękkich RK7B.

Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
W rajdzie, który za sprawą zmiennej nawierzchni zawsze jest niezwykle wymagający, korzystano z pełnej gamy naszych opon. W kategorii WRC-3 uzyskiwano na nich najlepsze czasy na obu nawierzchniach i zanotowano zwycięstwa na wszystkich odcinkach specjalnych, poza dwoma. W odniesieniu tych sukcesów nie przeszkodzili mocni rywale z wspieranych przez fabryki zespołów, a także więcej niż jeden konkurencyjny dostawca opon. Wreszcie chcielibyśmy pogratulować Sebastienowi Ogierowi, Julienowi Ingrassi oraz Volkswagen Motorsport ich czwartego wspólnego tytułu, przypieczętowanego w Hiszpanii.

Rajdowe Mistrzostwa Świata wracają teraz na szuter, podczas kolejnej klasycznej imprezy: Rajd Walii w Wielkiej Brytanii odbędzie się w dniach 27-30 października.

Reklamy

Posted on 16 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: