Pirelli podsumowuje kwalifikacje do GP USA 2016

Lewis Hamilton zdobył pole position dla Mercedesa na Circuit of The Americas, uzyskując czas 1:34.999s na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”. To zdecydowanie najlepszy rezultat w historii tego obiektu: poprzedni wynik to 1:35.657s w wykonaniu Sebastiana Vettela, z 2012 roku.

W popołudniowych kwalifikacjach temperatura nawierzchni była wyraźnie wyższa – 39 stopni, przy temperaturze powietrza 27 stopni – niż podczas porannego trzeciego treningu, w którym najlepsze czasy uzyskali kierowcy Red Bulla.

W otwierającej zmagania sesji Q1 wszyscy kierowcy uzyskali swoje czasy na supermiękkiej mieszance, teoretycznie szybszej o mniej więcej sekundę od miękkiej. Czołowi zawodnicy wykorzystali po jednym zestawie opon.

Sesję Q2 kierowcy Mercedesa rozpoczęli od wyjazdu na miękkim ogumieniu i tak samo postąpił Max Verstappen z Red Bulla. Ten zespół postanowił podzielić strategię i Daniel Ricciardo na supermiękkich oponach uzyskał najlepszy czas w tym segmencie. Pozostali zawodnicy korzystali tylko z supermiękkich opon, a trzej kierowcy z pierwszej czwórki wystartują na miękkiej mieszance i teoretycznie mogą wykonać dłuższy pierwszy przejazd. Są jednak otoczeni przez rywali na szybszym, supermiękkim ogumieniu – a przed nimi podstępny pierwszy zakręt.

Czołówka wykonała po dwa przejazdy podczas decydującej rozgrywki w Q3. Hamilton zdobył pole position w drugim przejeździe, pokonując zespołowego partnera o 0,2 sekundy.

Na Circuit of The Americas opcje strategiczne są dość otwarte, także dzięki temu, że wyprzedzanie na tym torze nie jest niemożliwym zadaniem. Z historycznego punktu widzenia pole position nie jest tu kluczowe, zatem przy właściwej strategii na wyścig wszystko jest możliwe. W grę wchodzą dwa lub trzy pit stopy, w zależności od doboru opon na start. Nie jest też wykluczone, że ktoś spróbuje odmiennej strategii

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Podczas kwalifikacji panowały idealne warunki i już na tym etapie rozpoczęły się rozgrywki taktyczne. Obaj kierowcy Mercedesa i Max Verstappen z Red Bulla startują na miękkich oponach i ta strategiczna różnica może być kluczem w jutrzejszym wyścigu. Ponownie temperatura nawierzchni była wyraźnie wyższa po południu niż rankiem, takich samych warunków spodziewamy się w wyścigu. Widzieliśmy już w przeszłości, że odpowiednia strategia pomaga zyskać pozycje, więc możemy spodziewać się wielu emocji.

Dzisiejsze zachowanie opon:

  • Pośrednie: nieużywane w kwalifikacjach, ale mogą okazać się ciekawą opcją na wyścig.
  • Miękkie: podstawa strategiczna w kwalifikacjach, trzej kierowcy użyli ich w Q2.
  • Supermiękkie: najpopularniejszy wybór w kwalifikacjach, ale ulegają szybkiej degradacji.

Najlepsze czasy w 3. treningu:

1.Max Verstappen     1:36.766s  supermiękkie nowe
2.Daniel Ricciardo   1:37.032s  supermiękkie nowe
3.Kimi Raikkonen     1:37.284s  supermiękkie nowe

Opony wykorzystywane przez czołową dziesiątkę w kwalifikacjach:

Hamilton:   1:34.999s – supermiękkie nowe
Rosberg:    1:35.215s – supermiękkie nowe
Ricciardo:  1:35.509s – supermiękkie nowe
Verstappen: 1:35.747s – supermiękkie nowe
Raikkonen:  1:36.131s - supermiękkie nowe
Vettel:     1:36.358s – supermiękkie nowe
Hulkenberg: 1:36.628s – supermiękkie nowe
Bottas:     1:37.116s - supermiękkie nowe
Massa:      1:37.269s - supermiękkie nowe
Sainz:      1:37.326s – supermiękkie nowe

Najwięcej okrążeń na poszczególnych mieszankach:

POŚREDNIE     - J. Palmer (Renault)        26 okrążeń
MIĘKKIE       - F. Nasr (Sauber)           23 okrążenia
MIĘKKIE       - S. Vettel (Ferrari)        23 okrążenia
SUPERMIĘKKIE  - K. Raikkonen (Ferrari)     18 okrążeń
SUPERMIĘKKIE  - V. Bottas (Williams)       18 okrążeń

Najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:

POŚREDNIE     - L. Hamilton (Mercedes)    1:38.394s
MIĘKKIE       - N. Rosberg (Mercedes)     1:36.351s
SUPERMIĘKKIE  - L. Hamilton (Mercedes)    1:34.999s
Reklamy

Posted on 23 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: