Pirelli podsumowuje kwalifikacje do GP USA 2016
Lewis Hamilton zdobył pole position dla Mercedesa na Circuit of The Americas, uzyskując czas 1:34.999s na supermiękkich oponach P Zero „czerwonych”. To zdecydowanie najlepszy rezultat w historii tego obiektu: poprzedni wynik to 1:35.657s w wykonaniu Sebastiana Vettela, z 2012 roku.
W popołudniowych kwalifikacjach temperatura nawierzchni była wyraźnie wyższa – 39 stopni, przy temperaturze powietrza 27 stopni – niż podczas porannego trzeciego treningu, w którym najlepsze czasy uzyskali kierowcy Red Bulla.
W otwierającej zmagania sesji Q1 wszyscy kierowcy uzyskali swoje czasy na supermiękkiej mieszance, teoretycznie szybszej o mniej więcej sekundę od miękkiej. Czołowi zawodnicy wykorzystali po jednym zestawie opon.
Sesję Q2 kierowcy Mercedesa rozpoczęli od wyjazdu na miękkim ogumieniu i tak samo postąpił Max Verstappen z Red Bulla. Ten zespół postanowił podzielić strategię i Daniel Ricciardo na supermiękkich oponach uzyskał najlepszy czas w tym segmencie. Pozostali zawodnicy korzystali tylko z supermiękkich opon, a trzej kierowcy z pierwszej czwórki wystartują na miękkiej mieszance i teoretycznie mogą wykonać dłuższy pierwszy przejazd. Są jednak otoczeni przez rywali na szybszym, supermiękkim ogumieniu – a przed nimi podstępny pierwszy zakręt.
Czołówka wykonała po dwa przejazdy podczas decydującej rozgrywki w Q3. Hamilton zdobył pole position w drugim przejeździe, pokonując zespołowego partnera o 0,2 sekundy.
Na Circuit of The Americas opcje strategiczne są dość otwarte, także dzięki temu, że wyprzedzanie na tym torze nie jest niemożliwym zadaniem. Z historycznego punktu widzenia pole position nie jest tu kluczowe, zatem przy właściwej strategii na wyścig wszystko jest możliwe. W grę wchodzą dwa lub trzy pit stopy, w zależności od doboru opon na start. Nie jest też wykluczone, że ktoś spróbuje odmiennej strategii
Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Podczas kwalifikacji panowały idealne warunki i już na tym etapie rozpoczęły się rozgrywki taktyczne. Obaj kierowcy Mercedesa i Max Verstappen z Red Bulla startują na miękkich oponach i ta strategiczna różnica może być kluczem w jutrzejszym wyścigu. Ponownie temperatura nawierzchni była wyraźnie wyższa po południu niż rankiem, takich samych warunków spodziewamy się w wyścigu. Widzieliśmy już w przeszłości, że odpowiednia strategia pomaga zyskać pozycje, więc możemy spodziewać się wielu emocji.
Dzisiejsze zachowanie opon:
- Pośrednie: nieużywane w kwalifikacjach, ale mogą okazać się ciekawą opcją na wyścig.
- Miękkie: podstawa strategiczna w kwalifikacjach, trzej kierowcy użyli ich w Q2.
- Supermiękkie: najpopularniejszy wybór w kwalifikacjach, ale ulegają szybkiej degradacji.
Najlepsze czasy w 3. treningu:
1.Max Verstappen 1:36.766s supermiękkie nowe 2.Daniel Ricciardo 1:37.032s supermiękkie nowe 3.Kimi Raikkonen 1:37.284s supermiękkie nowe
Opony wykorzystywane przez czołową dziesiątkę w kwalifikacjach:
Hamilton: 1:34.999s – supermiękkie nowe Rosberg: 1:35.215s – supermiękkie nowe Ricciardo: 1:35.509s – supermiękkie nowe Verstappen: 1:35.747s – supermiękkie nowe Raikkonen: 1:36.131s - supermiękkie nowe Vettel: 1:36.358s – supermiękkie nowe Hulkenberg: 1:36.628s – supermiękkie nowe Bottas: 1:37.116s - supermiękkie nowe Massa: 1:37.269s - supermiękkie nowe Sainz: 1:37.326s – supermiękkie nowe
Najwięcej okrążeń na poszczególnych mieszankach:
POŚREDNIE - J. Palmer (Renault) 26 okrążeń MIĘKKIE - F. Nasr (Sauber) 23 okrążenia MIĘKKIE - S. Vettel (Ferrari) 23 okrążenia SUPERMIĘKKIE - K. Raikkonen (Ferrari) 18 okrążeń SUPERMIĘKKIE - V. Bottas (Williams) 18 okrążeń
Najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:
POŚREDNIE - L. Hamilton (Mercedes) 1:38.394s MIĘKKIE - N. Rosberg (Mercedes) 1:36.351s SUPERMIĘKKIE - L. Hamilton (Mercedes) 1:34.999s
Posted on 23 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged 2016, Austin, COTA, F1, GP USA, Hembery, Opony, Pirelli. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.
Dodaj komentarz
Comments 0