WRC: Pirelli staje na starcie Rajdu Wielkiej Brytanii z oponami Scorpion KSB i KHB

Pirelli podejmuje w najbliższy weekend jedno z największych wyzwań w Rajdowych Mistrzostwach Świata: Walijski Rajd Wielkiej Brytanii.

Ta impreza słynie z trudnych i zmiennych warunków atmosferycznych. Deszcz i mgła nie są rzadkością, ale błotniste i śliskie szutrowe odcinki specjalne w suchych warunkach stają się bardzo szybkie. Rajd odbywa się nieco wcześniej niż zazwyczaj, więc w tym roku warunki mogą być łagodniejsze, ale i tak opony będą musiały zmierzyć się z bardzo zmienną przyczepnością.

Kierowcy korzystający z opon Pirelli dostaną jako podstawową mieszankę miękkie ogumienie Scorpion KSB, lepiej dostosowane do chłodniejszych, wilgotnych warunków. Na cieplejsze warunki i bardziej zwartą nawierzchnię dostępne będą także twarde opony Scorpion KHB.

Rajd z bazą w Deeside rozpoczyna się w czwartkowy wieczór od ceremonii startu w Colwyn Bay, a walka rusza w piątek od 178 kilometrów na słynnych odcinkach Myherin, Sweet Lamb czy Hafren – poprowadzonych jednak w przeciwnym kierunku. Sobota składa się z niecałych 100 kilometrów i kończy się odcinkiem Cholmondeley Castle, pierwszą od 1999 roku próbą rozgrywaną na terenie Anglii. Rajd kończą 52 kilometry oesowe w niedzielę. We wszystkie trzy dni nie ma serwisu pomiędzy pętlami, a w sobotę i niedzielę nie ma także możliwości zmiany opon.

Czołowi kierowcy Pirelli:
Tak jak w większości tegorocznych rund, Lorenzo Bertelli i Walerij Gorban będą reprezentowali Pirelli jako prywatni kierowcy samochodów WRC, odpowiednio Forda Fiesty i Mini. W kategorii WRC-2 pojawią się dwaj czołowi zawodnicy Pirelli, startujący także w Rajdowych Mistrzostwach Wielkiej Brytanii: Szwed Fredrik Ahlin i Szkot David Bogie. Ahlin pojedzie Fordem Fiestą R5, tak jak powracający do rywalizacji Jarosław Kołtun. Bogie, podobnie jak regularny uczestnik mistrzostw, Peruwiańczyk Nicolas Fuchs, wystartuje Skodą Fabią R5. Francuz Michel Fabre będzie walczył o mistrzostwo w kategorii WRC-3 za kierownicą Citroena DS3 R3T.

Opony i przepisy:
Kierowcy samochodów WRC mogą wykorzystać podczas rajdu 20 opon: po cztery na każdą okazję do zmiany plus cztery zapasowe. Kierowcy Pirelli mogą wybierać spośród 24 sztuk miękkich opon 205/65-R15 Scorpion KSB Reinforced oraz 16 twardych 205/65-R15 Scorpion KHB Reinforced. Kierowcy WRC-2 mają do dyspozycji po 22 opony, wliczając te na odcinek testowy.

Wypowiedzi:

Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Rajd Wielkiej Brytanii to kolejna klasyczna runda Rajdowych Mistrzostw Świata i to z pewnością wymagająca dla opon impreza, przede wszystkim ze względu na pogodę. Opony muszą dobrze się spisywać w szerokim wachlarzu warunków, w tym zapewniać przyczepność w głębokim i śliskim błocie – ale także na twardej, szybszej nawierzchni, jeśli będą panowały suche warunki. Jak zawsze w Wielkiej Brytanii, wszystko jest możliwe. W sobotę i niedzielę załogi muszą wybierać opony na cały dzień, więc istotnymi kwestiami będą wszechstronność oraz wytrzymałość. W tym roku rajd odbywa się miesiąc wcześniej, więc niełatwo będzie podjąć decyzję odnośnie stopnia twardości mieszanki.

Reklamy

Posted on 25 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: