Prognoza pogody na GP Meksyku 2016

pogoda03Na tym położonym powyżej 2225 n.p.m. torze zespoły mogą doświadczyć nietypowych problemów, jak na F1. Rozrzedzone powietrze nie tylko wpłynie na zmniejszenie mocy jednostek, ale również ograniczy wydajność aerodynamiczną aut, a także osłabi efektywność systemów chłodzenia. Jednocześnie mniejszy opór powietrza może „przyspieszyć” auta.

Czy w tym roku będą padać kolejne rekordy prędkości na długiej prostej startowej?
Na torze są trzy strefy dużych dohamowań – przed zakrętemi nr 1, 4 i 12-13. Tu hamulce będą cierpiały najbardziej, jednoczenie w tych miejscach można liczyć na największą liczbę manewrów wyprzedzania.

Pogoda w ten weekend nie będzie zbytnio rozpieszczać. Dość chłodne poranki i relatywnie szybki wzrost temperatury w ciągu dnia (choć do niezbyt imponujących wartości) może powodować problemy z przeniesieniem uzyskanych danych z porannych sesji do tych popołudniowych.

Wiatr, choć chwilami z silniejszymi porywami – głównie w piątek, nie powinien sprawiać większych problemów.

Wielu by chciało, by choć podczas jednego z pozostałych wyścigów sezonu 2016 spadł deszcz, aby przekonać się jak głowni pretendenci do tegorocznego mistrzostwa kierowców radzą sobie w mokrych warunkach. Z dotychczasowego doświadczenia wynika, że Nico Rosberg w porównaniu z Lewisem Hamiltonem wypada bledziej. Niektórzy wręcz twierdzą, że Nico gubi się w deszczu. Zatem takie warunki byłyby dużą szansą dla goniącego Niemca w klasyfikacji mistrzostw Lewisa.

Czy jednak mamy szansę na takie warunki podczas najbliższego weekendu? Cóż, w niedzielę opady będą zbliżać się do toru, jednak obecnie (prognoza opracowana na podstawie danych z 27.10. 2016 r. 12:00 GMT) wygląda, że padać ma zacząć dopiero po 16-tej czasu lokalnego.

Jednak do niedzieli warunki mogą ulec zmianie i kto wie, może w końcówce wyścigu doczekamy się opadów. To dopiero zapewniło by emocje…

Przypominamy, że w ten weekend zmieniamy czas z letniego na zimowy. Konkretnie cofamy wskazówki naszych zegarków o 60 minut w nocy z soboty na niedzielę. Z godziny 3 rano na 2.

Oto jak obecnie wygląda sytuacja pogodowa w rozbiciu na poszczególne dni.

PIĄTEK:
Dzień z wzrastającym zachmurzeniem, jednak padać nie powinno. Chłodno. Wiatr głównie z północy, około 20 km/h (~5,5 m/s).

Pierwsza sesja treningowa:
Temperatura powietrza: 14 – 15 ºC
Temperatura toru: 18 – 25 ºC

Druga sesja treningowa:
Temperatura powietrza: 17 – 19 ºC
Temperatura toru: 27 – 32 ºC.

SOBOTA:
Dzień pod znakiem słońca. Wiatr głównie z północy, do około 10 km/h (~3 m/s).

Trzecia sesja treningowa:
Temperatura powietrza: 13 – 16 ºC
Temperatura toru: 27 – 32 ºC

Kwalifikacje:
Temperatura powietrza: 19 – 21 ºC
Temperatura toru: 29 – 36 ºC.

NIEDZIELA:
Dzień ze wzrastającym zachmurzeniem, które pod wieczór może przynieść niewielkie opady. Obecnie wygląda, że nie powinny się pojawić podczas trwania wyścigu, ale aktualnie (w czwartek) nie jest to jeszcze przesądzone. Wiatr głównie północny – około 10 km/h (~3 m/s).

Temperatura powietrza: 20 – 22 ºC
Temperatura toru: 45 – 40 ºC.

Pogodowe informacje na bieżąco będę podawał na naszym czacie https://webchat.quakenet.org/

Tekst przygotował Jakub Kurowski (Sansei)

Reklamy

Posted on 28 października 2016, in Pogoda, wiadomości and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: