Pirelli podsumowuje piątkowe treningi do GP Meksyku 2016
Niespodziewanie chłodne warunki atmosferyczne towarzyszyły piątkowym treningom przed Grand Prix Meksyku. Poranna sesja rozpoczęła się przy temperaturze zaledwie 14 stopni Celsjusza, a po południu było tylko o dwa stopnie więcej. Na początku drugiej sesji nawierzchnia była rozgrzana do 27 stopni Celsjusza, a w miarę upływu popołudniowego treningu powoli spadała.
W tak chłodnych warunkach na oponach pojawiło się ziarnienie, a szczególnego znaczenia nabrało dogrzewanie ogumienia. Dlatego rankiem najlepsze osiągi zapewniała pośrednia mieszanka, pracująca optymalnie w niskich temperaturach, ale po południu najlepszy rezultat dnia uzyskał Sebastian Vettel z Ferrari, który na supermiękkiej mieszance przejechał jedno okrążenie w czasie 1:19.790s, wyprzedzając duet Mercedesa.
Przez resztę weekendu warunki atmosferyczne mają być podobne, z szansą na opady deszczu (pod koniec pierwszego treningu pojawiło się trochę kropel). Przez to dzisiejsza praca nabrała szczególnego znaczenia, ale z drugiej strony stan nawierzchni bardzo ewoluował, a to oznacza, że nie mamy jeszcze pełnego obrazu możliwości poszczególnych zespołów. Więcej powinniśmy wiedzieć po sobotnim trzecim treningu, kiedy tor będzie jeszcze bardziej nagumowany.
Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Nikt nie spodziewał się, że temperatury będą na aż tak niskim poziomie. Dlatego, a także z powodu dużej ewolucji nawierzchni – jej stan niezbyt różnił się od tego sprzed roku, kiedy jeszcze była nowa – trudno było dziś zebrać użyteczne dane. Nie zanosi się już wcale na ciepły weekend, więc ciekawie będzie sprawdzić, kto będzie w stanie wydobyć najwięcej z samochodu oraz ogumienia w takich warunkach.
Najlepsze czasy dnia:
Trening 1: 1.Lewis Hamilton (Mercedes) 1:20.914s pośrednie używane 2.Sebastian Vettel (Ferrari) 1:20.993s miękkie nowe 3.Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:21.072s miękkie nowe Trening 2: 1.Sebastian Vettel (Ferrari) 1:19.790s supermiękkie nowe 2.Lewis Hamilton (Mercedes) 1:19.794s supermiękkie nowe 3.Nico Rosberg (Mercedes) 1:20.225s supermiękkie nowe
Pierwszy trening – najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:
SUPERMIĘKKIE - S. Perez (Force India) 1:21.200s MIĘKKIE - S. Vettel (Ferrari) 1:20.993s POŚREDNIE - L. Hamilton (Mercedes) 1:20.914s
Drugi trening – najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:
SUPERMIĘKKIE - S. Vettel (Ferrari) 1:19.790s MIĘKKIE - L. Hamilton (Mercedes) 1:20.362s POŚREDNIE - N. Rosberg (Mercedes) 1:21.416s
Najdłuższe przejazdy dnia:
POŚREDNIE - F. Massa (Williams) 31 okrążeń MIĘKKIE - P. Wehrlein (Manor) 34 okrążenia SUPERMIĘKKIE - L. Hamilton (Mercedes) 22 okrążenia
Statystyki dotyczące opon:
Pośrednie Miękkie Supermiękkie Pokonany dystans (w km)* 2435 2039 1694 Liczba wykorzystanych zestawów** 28 33 28 Największa liczba okrążeń** 31 34 22
* Łączna liczba kilometrów przejechanych dzisiaj w obu sesjach treningowych przez wszystkich kierowców
** W rozbiciu na mieszanki, w przypadku wszystkich kierowców
Minimalne ciśnienie w oponach: 22,0 psi (przód); 19,5 psi (tył)
Fakt dnia Pirelli:
- Jednym z najstarszych wyścigów w Meksyku jest legendarna Carrera Panamericana. Pierwotnie rozgrywano ją w latach 1950-1954, najsłynniejszy zwycięzca to Juan Manuel Fangio: na oponach Pirelli wygrał w 1953 roku, a całe podium zajęli kierowcy Lancii. W 1988 roku imprezę wskrzeszono, także jako wyścig na zamkniętych odcinkach zwykłych dróg, a zwycięzca rozegranej kilka dni temu edycji także jechał na ogumieniu Pirelli.
Gość w padoku:
- Juan Pablo Montoya. Kolumbijczyk wygrał siedem w barwach Williamsa i McLarena, kończąc karierę w F1 po Grand Prix USA 2006. Jest też drugim w historii kierowcą, po Nigelu Mansellu, który zdobył mistrzostwo IndyCar w debiutanckim sezonie.
Posted on 29 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged 2016, F1, GP Meksyku, Hembery, Mexico City, Opony, Pirelli. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.
Dodaj komentarz
Comments 0