Pirelli podsumowuje kwalifikacje do GP Meksyku 2016

Lewis Hamilton z Mercedesa zdobył na supermiękkich oponach pole position do Grand Prix Meksyku. Jego najlepsze okrążenie w Mexico City było najszybszym w historii obecnej konfiguracji toru.

Temperatura nawierzchni była dzisiaj wyraźnie wyższa niż podczas wszystkich rozegranych dotychczas sesji: na początku kwalifikacji doszła do 37 stopni Celsjusza, przy temperaturze powietrza na poziomie 18 stopni. Takie warunki umożliwiły wydobycie lepszych osiągów z supermiękkiej mieszanki, aczkolwiek odpowiednie dogrzanie opon wciąż było kluczem do odblokowania optymalnego potencjału.

Wszyscy kierowcy przeszli przez Q1 przy użyciu supermiękkich opon, a w pierwszej trójce pojawili się przedstawiciele trzech różnych ekip. Wielu zawodników skorzystało z miękkiej mieszanki na pierwszych przejazdach w Q2, by sprawdzić, czy to najlepsza opcja na przejście przez ten segment czasówki oraz na start wyścigu. Duety Mercedesa i Ferrari rozpoczną rywalizację właśnie na miękkim ogumieniu, a kierowcy Red Bulla ruszą na oponach supermiękkich.

W przypadku większości zawodników najbardziej prawdopodobnym scenariuszem są dwa pit stopy, ale przy zbliżonych osiągach można myśleć o różnych opcjach strategicznych, zależnych także od warunków atmosferycznych podczas wyścigu. Niektórzy kierowcy mogą celować w jeden pit stop. Dziś nadal mieliśmy do czynienia z szybką ewolucją nawierzchni w Mexico City i tak samo będzie przez resztę weekendu, co także będzie miało wpływ na strategie.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Przy tak dużej ewolucji stanu nawierzchni oraz temperatury, warunki cały czas mogą się zmieniać i być może w końcówce wyścigu będą bardziej sprzyjały miększym mieszankom. W zeszłym roku prawie wszyscy kierowcy pokonali dystans wyścigu z dwoma pit stopami, wykorzystując późną neutralizację. Tym razem niektórzy mogą spróbować jednego postoju, zwłaszcza przy starcie na miękkiej mieszance. Tak czy inaczej, od strony strategii możliwości jest wiele.

Dzisiejsze zachowanie opon:

  • Pośrednie: interesująca opcja na wyścig, jeśli będzie chłodno.
  • Miękkie: wielu kierowców sprawdzało je w Q2, ostatecznie udało się to tylko czterem.
  • Supermiękkie: mniejsza degradacja w cieplejszych warunkach, zdobyto na nich pole position.

Najlepsze czasy w 3. treningu:

1.Max Verstappen     1:19.137s  supermiękkie nowe
2.Lewis Hamilton     1:19.231s  supermiękkie nowe
3.Daniel Ricciardo   1:19.370s  supermiękkie nowe

Opony wykorzystywane przez pierwszą dziesiątkę w kwalifikacjach:

Hamilton:   1:18.704s – supermiękkie nowe
Rosberg:    1:18.958s – supermiękkie nowe
Verstappen: 1:19.054s – supermiękkie nowe
Ricciardo:  1:19.133s – supermiękkie nowe
Hulkenberg: 1:19.330s - supermiękkie nowe
Raikkonen:  1:19.376s – supermiękkie nowe
Vettel:     1:19.381s – supermiękkie nowe
Bottas:     1:19.551s - supermiękkie nowe
Massa:      1:20.032s - supermiękkie nowe
Sainz:      1:20.378s – supermiękkie nowe

Najwięcej okrążeń na poszczególnych mieszankach:

POŚREDNIE    - F. Massa (Williams)       31 okrążeń
MIĘKKIE      - P. Wehrlein (Manor)       34 okrążenia
SUPERMIĘKKIE - L. Hamilton (Mercedes)    22 okrążenia

Najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:

POŚREDNIE    - L. Hamilton (Mercedes)   1:20.914s
MIĘKKIE      - L. Hamilton (Mercedes)   1:19.137s
SUPERMIĘKKIE - L. Hamilton (Mercedes)   1:18.704s
Reklamy

Posted on 30 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: