Przed GP Brazylii 2016 | Pirelli

Przedostatnia runda mistrzostw świata odbywa się na emocjonującym, szybkim i barwnym torze Interlagos. Mimo niedawno zmienionej nawierzchni, obiekt w dalszym ciągu jest wielkim wyzwaniem, opartym na serii mocno obciążających ogumienie zakrętów oraz szansach na bardzo wysokie temperatury. Dlatego swój ostatni występ w sezonie 2016 zaliczą tu twarde opony P Zero „pomarańczowe”, a oprócz nich nominowano ogumienie pośrednie i miękkie: taka kombinacja poprzednio pojawiła się w Japonii.

Tor z punktu widzenia opon:

  • Interlagos to drugie najkrótsze okrążenie w kalendarzu, ale bardzo intensywne: samochody bezustannie skręcają i na torze panuje duży ruch. To dodatkowo zwiększa obciążenie ogumienia.
  • Wymiana nawierzchni kilka lat temu przyniosła poprawę poziomu przyczepności oraz wyrównanie nierówności.
  • Możliwa jest szeroka gama warunków atmosferycznych: od upału po ulewy.
  • Interlagos to jeden z kilku lewoskrętnych torów, największą pracę wykonuje prawa tylna opona.
  • Ogumienie jest często poddawane połączonym siłom działającym w osi poprzecznej i podłużnej, co również zwiększa obciążenie.

Trzy nominowane mieszanki:

  • Twarda „pomarańczowa”: wykorzystywana dopiero po raz piąty w sezonie 2016, obowiązkowy zestaw musi być dostępny na wyścig.
  • Pośrednia „biała”: kolejny obowiązkowy zestaw, może odegrać kluczową rolę w wyścigowej strategii.
  • Miękka „żółta”: mimo dużych wymagań stawianych przez tor, ta mieszanka pojawiała się już w Brazylii.

Co działo się rok temu?:

  • Nico Rosberg wygrał liczący 71 okrążeń wyścig po jeździe na trzy pit stopy: start na miękkiej mieszance i zjazdy po pośrednią na 13., 33. i 48. okrążeniu. Pierwsza trójka zatrzymywała się po trzy razy.
  • Najlepsza alternatywna strategia: Kimi Raikkonen zajął czwarte miejsce, jadąc na dwa pit stopy. Wystartował na miękkiej mieszance i zakładał pośrednią na 12. i 46. okrążeniu.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Po raz pierwszy od 2013 roku mamy twarde opony w Brazylii: powinny być bardzo skuteczne na tym bardzo wymagającym torze. W sezonie 2015 stosowano strategię trzech pit stopów, więc po uwzględnieniu zwiększenia osiągów i docisku w tegorocznych samochodach wybór twardszych opon – mimo wszystko rzadko pojawiających się w tym sezonie – był jedyną rozsądną opcją, która może zagwarantować różne strategiczne zmienne. Zbalansowanie jej wytrzymałości z lepszymi osiągami miększych mieszanek będzie kluczowe dla wyścigowej taktyki. Oczywiście dużą rolę w tych wyliczeniach odegra także pogoda.

Co nowego?:

  • Tor Interlagos przeszedł niedawno poważną modernizację, w związku z tym nie ma większych zmian w tym roku.
  • Testy szerszych opon deszczowych na sezon 2017 kontynuowano przez dwa dni, z ekipą Red Bull na torze w Abu Zabi w zeszłym tygodniu.
  • Pirelli zostało wyłącznym dostawcą ogumienia do przyszłorocznej edycji wyścigu 12h Bathurst.
  • Kolejna umowa na wyłączność oznacza, że od sezonu 2017 Pirelli będzie jedynym dostawcą ogumienia do serii Trans Am w USA.

Inne wydarzenia, które w ostatnim czasie przykuły naszą uwagę:

  • Walka o mistrzowski tytuł może zostać rozstrzygnięta w Brazylii, ale tylko na korzyść Nico Rosberga.
  • Obaj kierowcy Mercedesa dokonali takiego samego wyboru opon na Interlagos.

Dotychczasowy dobór opon:

gumy2016_5

Reklamy

Posted on 11 listopada 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: