Pirelli podsumowuje piątkowe treningi do GP Brazylii 2016

Suche i ciepłe warunki na torze Interlagos oznaczały, że kierowcy mogli sprawdzić wszystkie trzy rodzaje opon slick podczas piątkowych treningów, ale nie wiadomo, jakie warunki będą panowały przez resztę weekendu. Na jutro zapowiadany jest deszcz, podobnie może być w dniu wyścigu. To oznacza, że piątkowe warunki mogą nie być reprezentatywne.

Mercedes zakończył obie sesje z najlepszymi rezultatami, ale na ewoluującej nawierzchni różnice w czołówce były niewielkie. Zaliczający ostatni występ przed własną publicznością Felipe Massa z Williamsa był przez pewien czas najszybszy w zestawieniu drugiego treningu.

Pod koniec popołudniowej sesji temperatura nawierzchni doszła do 50 stopni Celsjusza, a zespoły skupiały się już wtedy na długich przejazdach na poszczególnych mieszankach, z różnym obciążeniem paliwem. Na tym etapie różnica w osiągach pomiędzy pośrednią i miękką mieszanką wynosi około 1,3 sekundy na okrążeniu, a różnica pomiędzy twardą i pośrednią jest znacznie mniejsza.

Podczas porannej sesji kierowcy czyścili brudną i „zieloną” nawierzchnię, a po nagumowaniu toru skupili się na dłuższych przejazdach po południu, korzystając także z twardszych mieszanek. Najlepszy czas dnia uzyskał Lewis Hamilton z Mercedesa, w pierwszym treningu na miękkich oponach. W chłodniejszych warunkach zespoły skupiły się raczej na krótszych, a nie na dłuższych przejazdach. Najlepszy rezultat sesji był o około pół sekundy wolniejszy od zeszłorocznego czasu pole position.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Pracowity dzień na Interlagos, ale zobaczymy, na ile dzisiejsze zajęcia okażą się użyteczne pod kątem reszty weekendu. Zespoły dysponują dobrymi wstępnymi danymi na temat tempa zużycia oraz degradacji opon. Zwłaszcza w przypadku miękkich opon jest ono dość duże, a największą pracę na okrążeniu Interlagos wykonuje prawa tylna opona. Niezależnie od warunków, czeka nas wyścig z dużą liczbą pit stopów. Pogoda będzie kluczowym czynnikiem jeśli chodzi o kwalifikacje oraz wyścig.

Najlepsze czasy dnia:

Trening 1:
1.Lewis Hamilton (Mercedes)    1:11.895s  miękkie nowe
2.Max Verstappen (Red Bull)    1:11.991s  miękkie nowe
3.Nico Rosberg (Mercedes)      1:12.125s  miękkie nowe

Trening 2:
1.Lewis Hamilton (Mercedes)    1:12.271s  miękkie nowe
2.Nico Rosberg (Mercedes)      1:12.301s  miękkie nowe
3.Valtteri Bottas (Williams)   1:12.761s  miękkie nowe

Pierwszy trening – najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:

MIĘKKIE    - L. Hamilton (Mercedes)        1:11.895s
POŚREDNIE  - L. Hamilton (Mercedes)        1:13.157s
TWARDE     - N. Hulkenberg (Force India)   1:14.358s

Drugi trening – najlepsze czasy z rozbiciem na mieszanki:

MIĘKKIE    - L. Hamilton (Mercedes)        1:12.271s
POŚREDNIE  - L. Hamilton (Mercedes)        1:13.157s
TWARDE     - K. Raikkonen (Ferrari)        1:14.369s

Najdłuższe przejazdy dnia:

MIĘKKIE    - N. Rosberg (Mercedes)     22 okrążenia
POŚREDNIE  - F. Nasr (Sauber)          31 okrążeń
TWARDE     - E. Gutierrez (Haas)       21 okrążeń

Statystyki dotyczące opon:

                               Twarde   Pośrednie   Miękkie
Pokonany dystans (w km)*         279       3149       2679
Liczba wykorzystanych zestawów**   6         42         43
Największa liczba okrążeń**       21         31         22

* Łączna liczba kilometrów przejechanych dzisiaj w obu sesjach treningowych przez wszystkich kierowców
** W rozbiciu na mieszanki, w przypadku wszystkich kierowców

Minimalne ciśnienie w oponach: 22,5 psi (przód); 21,5 psi (tył)

Fakt dnia Pirelli:

  • Kibice Hondy mają dobre towarzystwo: w Sao Paulo mieszka największa japońska społeczność poza ojczyzną. Dzięki temu sushi zadomowiło się w brazylijskim jadłospisie prawie tak mocno jak mięso. Japończycy zamieszkują głównie dzielnicę Liberdade, położoną około 13 kilometrów od toru Interlagos.

GOŚĆ W PADOKU:

  • Wyjątkowa grafika. Zamiast normalnego logotypu Martini, na pokrywie silnika samochodu Williams Felipe Massy widnieje napis „Massa”. To jeden z elementów świętowania ostatniego startu Brazylijczyka przed własną publicznością.
Reklamy

Posted on 12 listopada 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: