WRC: Opony Scorpion K kończą sezon WRC w Australii, a Pirelli skupia się na nowych celach rajdowych w sezonie 2017

Australia to ostatni przystanek w Rajdowych Mistrzostwach Świata, a kierowcy Pirelli będą korzystać w najbliższy weekend z szutrowych opon Scorpion K.

Rajd Australii rozgrywany jest w Nowej Południowej Walii, na zróżnicowanych trasach szutrowych, składających się z szybkich i płynnych sekcji w otwartym terenie oraz z ciasnych i krętych leśnych dróg. Nawierzchnia z reguły nie jest szorstka, a bardzo luźny szuter składa się z małych, okrągłych kamyczków ale zróżnicowane warunki atmosferyczne mogą sprawić, że drogi staną się bardzo miękkie.

Pirelli jako podstawowe opony dostarczy miękkie ogumienie Scorpion KSB, a na twardszą nawierzchnię i dłuższe odcinki przygotowano twardą mieszankę Scorpion KHB.

Baza rajdu jest zlokalizowana w Coffs Harbour, a 23 odcinki specjalne mają łączną długość 312,98 kilometra. W piątek i sobotę rozegrany zostanie nowy superoes na torze wyścigowym Raleigh Raceway, a także po dwa przejazdy superoesu w Jetty, portowej dzielnicy Coffs Harbour. Sobotnia próba Nambucca jest jedną z najdłuższych w całym sezonie – ma 50,8 kilometra. Pierwsze dwa dni rozgrywane są przeważnie na południe od Coffs Harbour, a niedziela na północ – w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage o nazwie Wedding Bells.

Czołowi kierowcy Pirelli:
Firma Pirelli jest reprezentowana we wszystkich trzech najważniejszych kategoriach. Włoski kierowca prywatny Lorenzo Bertelli wybiera się do Australii ze swoim Fordem Fiestą RS WRC, chcąc zakończyć sezon mocnym akcentem. Peruwiańczyk Nicolas Fuchs w Skodzie Fabii R5 będzie jednym z faworytów WRC-2, a Francuz Michel Fabre powalczy Citroenem DS3 R3T o czwarty tegoroczny triumf w kategorii WRC-3. Pirelli dostarczy ogumienie także kilku lokalnym kierowcom. Najwyżej rozstawionym z nich jest Australijczyk Brendan Reeves w Subaru Imprezie, jeden z byłych uczestników programu Pirelli Star Driver.

Opony i przepisy:
Kierowcy samochodów WRC mogą wykorzystać podczas rajdu 24 opony: po cztery na każdą okazję do zmiany plus cztery zapasowe. Kierowcy Pirelli mogą wybierać spośród 24 sztuk miękkich opon 205/65-R15 Scorpion KSB Reinforced oraz 16 twardych 205/65-R15 Scorpion KHB Reinforced. Kierowcy WRC-2 mają do dyspozycji maksymalnie po 26 opon, wliczając te na odcinek testowy.

Wypowiedzi:

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Rajdy to dyscyplina motorsportu, którą obdarzamy wielką pasją i cały czas będziemy ją z entuzjazmem wspierać. Jednak nie homologujemy opony WRC na przyszły sezon, by skupić się na mniej więcej trzystu innych seriach mistrzowskich z całego świata, do których dostarczamy ogumienie. Wśród nich są FIA Rajdowe Mistrzostwa Europy Juniorów, idealnie wpisujące się w naszą filozofię promowania karier młodych kierowców poprzez umożliwienie im rywalizacji na szerszej platformie. Większość młodych zawodników rozpoczyna swoje kariery w narodowych cyklach, więc będziemy też nadal dostarczać nasze najnowsze produkty uczestnikom takich mistrzostw na całym świecie, wzmacniając naszą globalną obecność w sporcie.

Terenzio Testoni | Menedżer ds. aktywności rajdowych Pirelli:
Australia to zupełnie inne wyzwanie niż Wielka Brytania, za sprawą typowego dla tej imprezy luźnego szutru. Odcinki mają jednak zmienną charakterystykę, więc ogumienie musi być wszechstronne i zapewniać kierowcom dobrą przyczepność w różnych warunkach. Mamy dużą szansę na zakończenie sezonu dobrymi wynikami we wszystkich kategoriach, więc czekamy z niecierpliwością na rozpoczęcie rywalizacji.

Reklamy

Posted on 13 listopada 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: