Pirelli podsumowuje wyścig o GP USA 2016

Lewis Hamilton z Mercedesa po raz czwarty w karierze wygrał Grand Prix USA w Austin, jadąc zgodnie z przewidywaniami na dwa pit stopy w wyścigu, który rozwinął się w bardzo zróżnicowaną batalię taktyczną. W pierwszej dziesiątce zastosowano sześć różnych strategii, a mimo odmiennych taktyk tempo wyścigowe liderów było zbliżone od startu do mety. Czterej kierowcy z pierwszej dziesiątki skorzystali ze wszystkich trzech mieszanek, a Hamilton jako jedyny z tego grona zastosował strategię miękkie/miękkie/pośrednie.

Na starcie do wyścigu zastosowano wszystkie trzy mieszanki. W pierwszej dziesiątce tylko duet Mercedesa i Max Verstappen z Red Bulla ruszyli na miękkich oponach, po uzyskaniu na nich najlepszych rezultatów w sobotniej sesji Q2. Rosberg jako jedyny z czołówki wybrał opony pośrednie na środkowy przejazd, po czym ponownie skorzystał z tej mieszanki na końcówkę wyścigu. Hamilton i Rosberg wykonali swoje ostatnie pit stopy podczas wirtualnej neutralizacji, ogłoszonej 24 okrążenia przed metą. Miało to wpływ na wybranie przez nich pośredniej mieszanki na ostatni przejazd.

Większość kierowców pojechała na dwa pit stopy, chociaż przed zakończeniem jazdy Kimi Raikkonen z Ferrari realizował strategię trzech zjazdów. Trzy razy zatrzymywał się także Sebastian Vettel, po raz ostatni zaledwie trzy okrążenia przed końcem. Obaj kierowcy Saubera oraz Daniił Kwiat z Toro Rosso wykonali tylko po jednym pit stopie.

Wyścig rozegrano w ciepłych i suchych warunkach. Temperatura nawierzchni podczas startu wynosiła 34 stopnie: podobnie jak podczas sobotnich kwalifikacji.

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Strategie związane z doborem ogumienia odegrały bardzo ważną rolę, w pierwszej dziesiątce zastosowano aż sześć różnych koncepcji. Wirtualna neutralizacja także miała wpływ na wyścig, zwłaszcza w przypadku Daniela Ricciardo. Dzięki niej niektórzy kierowcy mogli wykonać ostatni pit stop i zyskać pozycje na torze.

Najlepsze czasy dnia z rozbiciem na mieszanki:

         Pośrednie                 Miękkie               Supermiękkie
1.Rosberg    – 1:41.897s;  Sainz      – 1:42.832s;  Vettel    – 1:39.877s
2.Hamilton   – 1:42.386s;  Verstappen – 1:43.056s;  Raikkonen – 1:41.841s
3.Verstappen – 1:42.424s;  Vettel     – 1:43.096s;  Magnussen – 1:42.475s

Najdłuższe przejazdy w wyścigu:

Pośrednie     - 38 okrążeń (Ericsson)
Miękkie       - 26 okrążeń (Nasr, Sainz)
Supermiękkie  - 14 okrążeń (Vettel, Raikkonen)

Przewidywalność naszej prognozy:
Spodziewaliśmy się, że strategia dwóch pit stopów będzie teoretycznie najlepszym rozwiązaniem na liczący 56 okrążeń wyścig i tak też było w rzeczywistości. Lewis Hamilton wystartował na miękkiej mieszance, zmienił na miękką na 11. okrążeniu i podczas wirtualnej neutralizacji na 31. okrążeniu założył pośrednią.

PODSUMOWANIE PIT STOPÓW – USA 2016:

Hamilton:    Mu   Mn (11)  Pn (31)                 2
Rosberg:     Mu   Pn (10)  Pn (31)                 2
Ricciardo:   SMu  Mn (8)   Pn (25)                 2
Vettel:      SMu  Mn (14)  Pn (29)  SMu (53)       3
Alonso:      Mn   Pn (11)  Pn (30)                 2
Sainz:       SMu  Mn (11)  Mn (30)                 2
Massa:       SMu  Mn (11)  Pn (29)  SMu (54)       3
Perez:       SMn  Pn (10)  Pn (27)                 2
Button:      SMn  Pn (10)  Pn (28)                 2
Grosjean:    SMn  Mn (10)  Pn (27)                 2
Kwiat:       Mn   Pn (21)                          1
Magnussen:   Mn   Mn (13)  Pn (27)  SMn (43)       3
Palmer:      Mn   Mn (15)  Pn (26)                 2
Ericsson:    Mn   Pn (17)                          1
Nasr:        Pn   Mn (29)                          1
Bottas:      SMu  Mn (1)   Pn (20)                 2
Wehrlein:    Mn   Pn (13)  Pn (30)                 2
Ocon:        Pn   Mn (17)  Mu (26)  SMn (44)       3
--------------------NIESKLASYFIKOWANI---------------------
Raikkonen:   SMu  Mn (8)   SMu (24) Mn (38)        3 (NU)
Verstappen:  Mu   Mn (9)   Pn (26)                 2 (NU)
Gutierrez:   Mn   Mn (13)                          1 (NU)
Hulkenberg:  SMu                                   0 (NU)

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.
W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.

SM = Supermiękka mieszanka
M = Miękka mieszanka
P = Pośrednia mieszanka

N = Nowy komplet
U = Używany komplet

NU = Kierowca nie ukończył wyścigu

Posted on 24 października 2016, in prasówki Pirelli, wiadomości and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Dodaj komentarz